Show simple item record

dc.contributor.advisorTosun, Cevat
dc.contributor.advisorKaramustafa, Kurtuluş
dc.contributor.authorÇalhan, Harun
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:21Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669807
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bireyleri tatil amaçlı seyahate iten ve çeken faktörlere bağlı olarak tüketici memnuniyetine dayalı destinasyon performansını Önem-Başarım Analizi aracılığıyla değerlendirmektir. Bu kapsamda, bireyleri tatil amaçlı seyahate iten ve çeken faktörlerin önemleri ile tüketici memnuniyetine dayalı başarı düzeyleri Kapadokya destinasyonunda yabancı turistlere uygulanan anket yöntemi ile değerlendirilmeye çalışılmıştır. Toplanan veriler Önem-Başarım Analizi yöntemi ile değerlendirilerek Kapadokya destinasyonunun tüketicilere yönelik performansı değerlendirilmiştir. Buna ilaveten yapılan analizler sonucunda itme ve çekme faktörlerinin birtakım demografik özelliklere göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda Kapadokya destinasyonunun itme ve çekme faktörlerine bağlı destinasyon performansı yüksek bulunmakla birlikte geliştirilmesi gereken alanlar tespit edilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate destination performance by means of Importance Performance Analysis depending on customer satisfaction in the context of factors that push and pull individuals to vacation for the purpose of holiday. In this context, importance levels of factors that push and pull individuals to vacation for the purpose of holiday and performance levels of these factors depending on customer satisfaction are evaluated by method of questionnaire conducted to tourists in Cappadocia destination. By evaluating collected data through the Importance Performance Analysis, customer oriented performance of the Cappadocia destination are measured. As the result of the additional analyses reveal, the importance and performance levels of the push and pull factors show significant differences regarding various demographic features of the respondents. As a result of the research, depending on the push and pull factors, destination performance of the Cappadocia destination are found high, at the same time, fields that need to be developed determined and suggestions are made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTüketici odaklı yaklaşımla destinasyon performansının değerlendirilmesi: Kapadokya örneği
dc.title.alternativeCustomer oriented destination performance evaluation: Case of cappadocia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmNevşehir-Cappadocia
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid368008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253830
dc.description.pages275
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess