Show simple item record

dc.contributor.advisorKuran, Kezban
dc.contributor.authorAçil, Ümmü
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:20Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669798
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının Akademik Başarı Puanları(AKBP) ile Kamu personeli Seçme Sınavı Puanları (KPSSP) arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma genel tarama türünün ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında okuyan Sınıf Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalları bölümlerindeki tüm 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Sayısal verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon ve çoklu regrasyon istatistiksel işlemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; öğretmen adayların AKBP ile KPSSP arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca AKBP' nin KPSSP' yi yordayan bir değişken olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer yandan öğretmen adayların fakülte giriş puanları (FGP)ile KPSSP arasında bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının Eğitim Bilimleri derslerindeki AKBP ile KPSSP arasında istatistiksel olarak bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. KPSSP ile Eğitim Bilimleri dersleri arasında en yüksek ilişki düzeyi ise, rehberlik dersinde bulunmuştur. Yine AKBP ile KPSSP arasında ilişki düzeyi, erkek öğretmen adaylarına göre bayan öğretmen adaylarında daha fazla bulunmuştur. Liseden mezuniyet alanlarına göre karşılaştırıldığında ise AKBP ile KPSSP arasında en fazla ilişkinin fen bilimleri ve yabancı dil alanlarında olduğu görülmüştür. Üniversiteyi tercih sırasına göre irdelendiğinde ise AKBP ile KPSSP arasındaki ilişkinin sadece üniversiteyi 1-5 arasında tercih eden adaylar arasında olduğu saptanmıştır.ANAHTAR KELİMELERÖğretmen Adayları, Akademik Başarı, KPSS, Öğretmen Atamaları.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the relationship between the academic success(AS) scores of teacher candidates and Civil Servant Selection Examination (CSSE) scores, in terms of different variables.The research is a descriptive study at relational scanning model of general scaning type. The sample of research includes all fourth grade students from the departments of Elemantary Education, English Education, Turkish Education and Art Education in 2007-2008 academic year at Mustafa Kemal University Faculty of education. To analyze the numeric data SPSS program has been used. The statistical techniques as; frequency, percentage, mean, standart deviation, correlation and regression have been used to analyze the data.As a result of research; statistically reasonable relationship between AS of teacher candidates and CSSE (KPSS) scores has been identified. Moreover it was identified that AS scores variable estimates CSSE (KPSS) scores. On the other hand there is no relationship between faculty entrace scores of teacher candidates and CSSE (KPSS) scores. It was stated that there is statistical relationship between AS scores of teacher candidates in education sciences and CSSE (KPSS) scores. The highest level of relationship level between CSSE (KPSS) scores and Educational Sciences has been found in counseling lessons. By the way, relationship level between AS scores and CSSE (KPSS) scores, is higher in female teacher candidates than male teacher candidates. When the highschool graduation areas, compared with the AS scores and CSSE (KPSS) scores, the highest relationship has been found in sciences and foreign languages. In addition when the university preference order compared with the AS scores and CSSE (KPSS) scores; it was observed that; the relationship between AS scores and CSSE (KPSS) scores is found in the candidates who prefer university in their first five preference.KEY WORDSTeacher Candidates, Academic Success, Civil Servant Selection Examination (KPSS), Appointment of Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between academic success of teacher candidates and civil servant selection examination (KPSS) scores, in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAppointments
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.subject.ytmEntrance examination
dc.subject.ytmCivil Servant Selection Examination
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid375311
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264743
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess