Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Adem
dc.contributor.authorUzunkaya, Sema
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:17Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669778
dc.description.abstractAraştırma kapsamında elde edilen bilgilerin doğrultusunda incelenen ve genel bir bilgiye varılma olanağı sağlayan bu tez, beş bölümden oluşmaktadır.İlk bölüm; tezin amacı, önemi, yöntemi ve sunuş sırası gibi bilgilerden sağlanmaktadır. Asıl önemli olan temel kaynakların, bedeni anlamaya yönelik araştırma kısmı ikinci bölümde yer alır. Rönesans dönemi'nin güzellik ve görece bir anlayışla oluşumunu desteklediği, beden, sorgulama alanına giriş ve konu hâkimiyetinin kökleri denilebilecek anlatıma ulaştırma çabası ile üçüncü bölüm, bunları destekleyip eylem alanı oluşturacak ve aynı zamanda kendini benzer ve farklı yönleriyle ifade etme yolunda bedeni parçalayıp hız kazandıran, daha da ileriye giderek bir eşya statüsüne bürünen dördüncü bölüm; bu tanımlamaların günümüzde değişime uğradığı benzer ve farklı yönlerin irdelenmesi; yorum yapma, anlam kazandırma, topluma bir bütün olarak sunum sağlama çabası ile beşinci bölüm bulunmaktadır.Resim Sanatında bu kadar etkin konuma sahip bir özne-nesne-imge kavramlarına rahatlıkla karşılık gelen ve bireysel olmasına rağmen dünyada bütüncül hiyerarşik varlığı ile ön planda olan başka bir yaratım yoktur.ANAHTAR KELİMELERBeden, Figür, Resim Sanatı, Değişim, Anatomi, Eylem, Modern ve Postmodernizm
dc.description.abstractThe thesis, which was examined through the information which was got during the research and it provides to reach a general information, has got five sections.First section has been provided the information like the aim of thesis, its importance, its method and presentation order. Reall important basic sources which try to understand body takes place in the second section. In the third section which was supported by Renaissance to from beauty and relative understanding to enter to inquiry and the root of subject ability. The fourth section supports the third section with the action area and the different points which breaks the body and makes faster and finally becomes and object. The definitions which have got similar and different points are examined today, to comment, to enable meaning, to provide a presentation for the society contain the five sections.Picture art has got very important role for subject, object and İmage, and although it is personel, there isn?t any field with all hierarchical in the front part like art Picture.KEY WORDSBody, Figure, Picture Art, Variation, Anatomy, Action, Modern and Postmodernismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleRönesans`dan günümüze resim sanatında bedenin değişim süreci
dc.title.alternativeFrom renaissance to today change process of body in picture art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmBody
dc.subject.ytmRenaissance Period
dc.subject.ytmAnatomy
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmChange
dc.identifier.yokid382740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264759
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineResim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess