Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Tülin
dc.contributor.authorPerk, H. Gül
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:16Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669771
dc.description.abstractGünümüzde modern pazarlama anlayışının odak noktasını tüketiciler oluşturmaktadır. Tüketiciler aynı zamanda bir markanın değerinin belirlenmesinde de etkin rol oynamaktadırlar. Bu sebeple işletmelerin uzun dönemli karlarının arttırılması için tüketicilerin marka tercihinde etkili olan ve onlar için markayı değerli kılan faktörlerin belirlenmesi önemlidir.Bu çalışmada, tüketici temelli marka değerini belirleyen faktörler ve tüketici temelli marka değeri ile satın alma niyet ve davranışı arasındaki ilişki incelenmektedir. Anakütle, Antakya merkez ilçede ikamet eden hane halkı tüketicilerdir. Ancak, anakütlenin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından tesadüfî örnekleme yöntemlerinden kotalara göre örnekleme yönteminin coğrafik esaslı türü olan ?Alan Örneklemesi? gerçekleştirilmiştir. Toplam 389 kişiye ulaşılmıştır.Çalışmanın sonucunda tüketici temelli marka değerini belirleyen faktörlerden algılanan kalite ve marka imajı başta olmak üzere marka farkındalığı ve marka bağlılığının olumlu etkiye sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca marka değeri ile satın alma niyet ve davranışı arasında olumlu ve pozitif yönde bir ilişki olduğu gözlemlenmektedir. Bununla birlikte yapılan analizler sonucu marka bağlılığı ile diğer değişkenler arasındaki ilişki incelenmiş ve marka farkındalığı, marka imajı, cinsiyet ve eğitim durumu ile marka bağlılığı arasında ilişki olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn recent years, modern marketing approach focuses on consumers. Consumers also play an important role in determination of brand equity. Therefore, it?s important examination of factors which affect to brand equity for increasing of long-term profit of firms.In this study, the relationships between factors determining brand equity and consumer purchase intention and behavior pertaining to a brand have been tested. The research setting is Antakya-Turkey. The data used in this study drawn from consumers living in centre of Antakya. Because of not available to receive all of the consumers in the population, quota sampling which is a kind of random sampling has been used in this study. The sample consists of 389 persons.The findings show that there are positive relationships between consumer-based brand equity and perceived quality, brand image, brand awareness, brand loyalty. And also, we receive that consumer-based brand equity affects positively to purchase intention and behavior of consumers for brand. On the other hand, the relationships between brand loyalty and other factors have been investigated, and consequently, we have received that there are positive relationships between brand loyalty and brand awareness, brand image, consumer education level, consumer?s gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici temelli marka değerinin satın alma kararı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of consumer-based brand equity on purchase decision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid387548
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279974
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess