Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Veysel
dc.contributor.authorBabacan, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:13Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669755
dc.description.abstractBu araştırma; polislik eğitimi alan öğrencilerin bekledikleri polis yurttaş ilişkileri düzeyi ile aldıkları eğitimin polis-yurttaş ilişkilerine olan etkilerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gaziantep PMYO ve Hatay PMYO'nun 2. sınıfına devam eden 191 polis adayına uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS17.0 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotların yanı sıra (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) hipotez testleri için t-testi, anova, korelasyon analizlerinden de faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; polis okuluna giden öğrencilerin polis-yurttaş ilişkilerine dair yüksek düzeyde beklentilerinin olduğu; aldıkları eğitim sırasındaki teorik ve uygulamalı derslerin polis-yurttaş ilişkilerine istatistiksel açıdan olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin polis-yurttaş ilişkilerine dair beklenti düzeyleri ve alınan eğitimin polis yurttaş ilişkilerine etki düzeyi öğrencilerin devam ettikleri okula göre farklılaşmaktadır. Gaziantep PMYO öğrencilerinin polis-yurttaş ilişkilerine dair beklenti düzeyleri ve aldıkları eğitimin polis-yurttaş ilişkilerine etki düzeylerinin Hatay Polis Okulu'na giden öğrencilerden daha yüksek olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThis research is characterizing of students, who are taking police education, awaiting police-citizens relations with effects of their education to police-citizen relations. The Questionnaire prepared for this aim; enforced to 191 students who are reading in Gaziantep and Hatay Police School's 2nd class at 2010-2011 academic year.Datas acquaired from questionnaires are analised in software SPSS 17.0 statistical pocket programme. Evaluation of datas benefited from t-test, anova, corelation analises for hypothesis tests along characterizing statistical methods.At the end of the research, it is found that police students have high prospects for police-citizen relations and their theoric and practical lessons which taken in education, effected positive to police-citizen relations statistically. Students prospect levels for police-citizen relations and taken education's effecting level to police-citizen relations are difeerent for schools. It is determined that Gaziantep Police School students prospect levels for police-citizen relations and their educations' effecting level to police-citizen relations are higher than Hatay Police Schools students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titlePolis yurttaş ilişkilerinde eğitimin rolü: Hatay ve Gaziantep polis okullarında bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of education in police-citizen relations: A study in Hatay and Gaziantep police schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPolice
dc.subject.ytmPolice training
dc.subject.ytmPolice schools
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid401570
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286668
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess