Polis yurttaş ilişkilerinde eğitimin rolü: Hatay ve Gaziantep polis okullarında bir uygulama
dc.contributor.advisor | Eren, Veysel | |
dc.contributor.author | Babacan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:13Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669755 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; polislik eğitimi alan öğrencilerin bekledikleri polis yurttaş ilişkileri düzeyi ile aldıkları eğitimin polis-yurttaş ilişkilerine olan etkilerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gaziantep PMYO ve Hatay PMYO'nun 2. sınıfına devam eden 191 polis adayına uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS17.0 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotların yanı sıra (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) hipotez testleri için t-testi, anova, korelasyon analizlerinden de faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; polis okuluna giden öğrencilerin polis-yurttaş ilişkilerine dair yüksek düzeyde beklentilerinin olduğu; aldıkları eğitim sırasındaki teorik ve uygulamalı derslerin polis-yurttaş ilişkilerine istatistiksel açıdan olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin polis-yurttaş ilişkilerine dair beklenti düzeyleri ve alınan eğitimin polis yurttaş ilişkilerine etki düzeyi öğrencilerin devam ettikleri okula göre farklılaşmaktadır. Gaziantep PMYO öğrencilerinin polis-yurttaş ilişkilerine dair beklenti düzeyleri ve aldıkları eğitimin polis-yurttaş ilişkilerine etki düzeylerinin Hatay Polis Okulu'na giden öğrencilerden daha yüksek olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | This research is characterizing of students, who are taking police education, awaiting police-citizens relations with effects of their education to police-citizen relations. The Questionnaire prepared for this aim; enforced to 191 students who are reading in Gaziantep and Hatay Police School's 2nd class at 2010-2011 academic year.Datas acquaired from questionnaires are analised in software SPSS 17.0 statistical pocket programme. Evaluation of datas benefited from t-test, anova, corelation analises for hypothesis tests along characterizing statistical methods.At the end of the research, it is found that police students have high prospects for police-citizen relations and their theoric and practical lessons which taken in education, effected positive to police-citizen relations statistically. Students prospect levels for police-citizen relations and taken education's effecting level to police-citizen relations are difeerent for schools. It is determined that Gaziantep Police School students prospect levels for police-citizen relations and their educations' effecting level to police-citizen relations are higher than Hatay Police Schools students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Polis yurttaş ilişkilerinde eğitimin rolü: Hatay ve Gaziantep polis okullarında bir uygulama | |
dc.title.alternative | The role of education in police-citizen relations: A study in Hatay and Gaziantep police schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Police | |
dc.subject.ytm | Police training | |
dc.subject.ytm | Police schools | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Public relations | |
dc.identifier.yokid | 401570 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286668 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |