Show simple item record

dc.contributor.advisorGüfta, Hüseyin
dc.contributor.authorÖzçakmak, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:13Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:13Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669754
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7. ve 8. sınıf öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan yazma etkinliklerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Çalışma, 2005 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda belirtilen yazma etkinlikleri hakkında programın uygulayıcısı konumunda olan öğretmenlere ait görüşlerin tespit edilmesi açısından önemlidir.Antakya şehir merkezindeki 36 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 92 Türkçe öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışma, 2010- 2011 öğretim yılında Antakya şehir merkezinde okutulan Koza Yayınları'na ait 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitapları kullanılarak gerçekleştirilmiş, bu kitaplarda yer alan 83 yazma etkinliği hakkında öğretmenlerin görüşleri alınmıştır.Çalışmada, öğretmen görüşlerinin toplanması amacıyla geliştirilen ?İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı'ndaki Yazma Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği?, ?İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı'ndaki Yazma Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği? ve ?İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı'ndaki Yazma Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği? adında üç veri toplama aracı kullanılmıştır. Geliştirilen bu ölçekler, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmasının ardından öğretmenlere uygulanmış ve belli bir süre sonunda toplanmıştır. Uygulamadan elde edilen veriler ise SPSS 17.0 ve Microsoft Office Excel 2007 programlarına aktarılmış; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, Bağımsız Değişkenler t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) istatistikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışma sonuçlarına göre, 83 yazma etkinliğinden 37'si, amaca uygunluk, uygulanabilirlik, düzeye uygunluk ve anlaşılabilirlik boyutları açısından yüksek oranda uygun bulunurken, 23 yazma etkinliğinde bu oran %50'nin altında kalmıştır. Ayrıca yazma etkinliklerinin amaca uygunluğu, uygulanabilirliği, düzeye uygunluğu ve anlaşılabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinde, cinsiyet bağımsız değişkeni açısından erkek öğretmenlerin; kıdem bağımsız değişkeni açısından 16 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin; mezun olunan okul bağımsız değişkeni açısından ise eğitim fakültesi mezunu öğretmenlerin daha olumlu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate writing activities in the primary school 6th, 7th and 8th student?s workbook, teacher guide books according to the teachers? views. The study is important in terms of the determination of views of teachers at the implementer position of program for the writing activities specified in the 2005 Primary School Turkish Course Educational Program.The sample of the study includes 92 Turkish teachers working at 36 primary schools in the Antakya city-center. This study was carried out using the 6th, 7th and 8th student?s work books, teacher?s guide books published by Koza Yayınları which are taught in the Antakya city-center for 2010-2011 educational period and teachers? opinions were received in respect with the 83 writing activities included in these books.In the study, three different data collecting tools titled as the ?Teacher Opinion Scale for the Writing Activities in the Primary School 6th Grade Turkish Teacher's Guide Book and Student's Workbook? ?Teacher Opinion Scale for the Writing Activities in the Primary School 7th Grade Turkish Teacher's Guide Book and Student's Workbook? and ?Teacher Opinion Scale for the Writing Activities in the Primary School 8th Grade Turkish Teacher's Guide Book and Student's Workbook? which were developed in order to collect the views of teachers were utilized. The scales developed were applied to the teachers following the validity and reliability study conducted and collected after a while. The data acquired from application were transferred to the SPSS 17.0 and Microsoft Office Excel 2007 programs; and analyzed using the percentage, frequency, arithmetical average, standard deviation, Independent Variables t-Test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) statistics.According to the study results, while 37 of 83 writing activities were found to be highly appropriate for expediency, applicability, fitness for level, understandability dimensions, and the same proportion for 23 activities was below the %50. As for the teacher views about the expediency, applicability, fitness for level, understandability of the writing activities, gender, it was concluded that in terms of independent variable gender, male teachers; in terms of independent variable seniority, teachers with seniority of 16 years and above; and in terms of independent variable alma mater, the teachers graduated from educational faculty considered more positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6-8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki yazma becerisi ile ilgili etkinliklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the writing skills-related activities in the primary school 6th- 8th Turkish course books according to the teacher views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmWorkbooks
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid404309
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286671
dc.description.pages278
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess