İlköğretim görsel sanatlar dersinde verilen temel tasarım eğitiminin yaratıcılığa katkısının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Özcan, Berna Özlem | |
dc.contributor.author | Kocaman, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:10Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669738 | |
dc.description.abstract | Temel tasarım eğitimi; çocuğun görsel anlatım dilini zenginleştiren ve ona yaratıcılığın sınırsızlığını gösteren bir araçtır. Görsel Sanatlar Dersi'nde temel tasarım ilke ve elemanları bilgisini öğrenen çocuk, zihnindeki imgeleri ifade edebileceği yeni bir araçla tanışmaktadır. Bireyi çok yönlü geliştirmeyi hedefleyen sanat eğitiminin onun yetişmesindeki önemi tartışılmazdır. Sanat eğitiminin bir parçası olan temel tasarım bilgisi, bireyi yaratıcı yönden geliştiren bir alandır. Yaratıcılık yaşamın her alanında kullanılan ve bireye üstünlük kazandıran bir özelliktir.Bu araştırmada, Temel Tasarım bilgisinin çocuğun yaratıcılığına katkısı konu edilmiştir. Yaratıcılık, Sanat Eğitimi, Çocuk Resimleri ve Temel Tasarım konuları ve bu konuların birbirleri ile olan bağlantıları bölümler halinde irdelenmiştir. İlköğretim müfredatında verilen bilgiler dikkate alınarak, temel tasarım ilke ve elemanlarının kullanımının ölçüldüğü bir tablo hazırlanmıştır. Bu tablo ışığında, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çalışmaları değerlendirilmiştir.Değerlendirme ile çocuğun aldığı temel tasarım bilgilerinin hangilerini resimlerinde ne kadar ve ne şekilde kullandığı takip edilmiştir. Değerlendirme sonunda, temel tasarım bilgisinin çocuğun yaratıcı etkinliğinde katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sanat eğitimi ile kazandırılabilen yaratıcılığın ve çocuk resimlerine etkisinin öneminin anlaşılması sonucu, daha yaratıcı birey yetiştirme yollarının aranması gerektiği vurgulanmıştır.ANAHTAR KELİMELERSanat eğitimi, Temel Tasarım, Çocuk Resimleri, Yaratıcılık | |
dc.description.abstract | Basic design education is a tool that helps children to make their visual strain language rich and shows how their creativity is endless. Children who learn basic design principles and componets in Visual Arts Lesson, meet a new tool that explains images in their minds. The importance of the art education that aims them to grow up with multiple courses improvement , is indisputable. Basic design information which is a part of art education, improves a person on creativity. Creativity is a tool that we use in all parts of the life and makes people have more advantages.In this research, the subject is the contribution of the basic design information on the children?s creativity. Creativity, Art Education, Children?s Paintings, Basic Design Subjects and the connection of the subjects to each other are examined by units in this study. A chart has prepared which shows basic design principles and components, according to the information that has given in primary education syllabus. That chart evaluates the studies of 5th grade students.With this evaluation,we had a chance to follow the students how they use the basic design information that has given to them. After all these process and evaluation, the datas show us the basic design information has a powerful role on children?s creativity. And the creativity that can be given by art education ,has an importance on the children?s painting. And looking for alternative ways to improve children, has specified.KEYWORDSArt Education, Basic Design, Children Paintings, Creativity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim görsel sanatlar dersinde verilen temel tasarım eğitiminin yaratıcılığa katkısının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the assistance of primary education visual arts basic design lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.subject.ytm | Basic design | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Design education | |
dc.identifier.yokid | 416470 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298188 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |