İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenci takımları başarı bölümleri ve küme destekli bireyselleştirme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ?istatistik ve olasılık? ünitesindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Tüysüz, Cengiz | |
dc.contributor.author | Efe, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:08Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669731 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri ve Küme Destekli Bireyselleştirme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Matematik dersi ?İstatistik ve Olasılık? ünitesindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır.Araştırmanın örneklemini; 2010?2011 eğitim öğretim yılında Antakya ili İskenderun ilçesinde bulunan Gültepe İlköğretim Okulundaki üç 7. sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 65 öğrenci oluşturmaktadır. Şubelerden 1'i 1. Deney Grubu, 1'i 2. Deney Grubu, 1'i de Kontrol Grubu olarak rastgele küme örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. 1.Deney Grubunda dersler işbirlikli öğrenme yönteminin Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniği, 2. Deney Grubunda dersler işbirlikli öğrenme yönteminin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Tekniği, Kontrol Grubunda ise dersler Geleneksel Yöntem ile söz konusu tekniklerde yeterli bilgiye sahip olan ve aynı zamanda söz konusu şubelerin matematik öğretmeni olan öğretmen tarafından işlenmiştir.Çalışma; tüm gruplarda ilköğretim 7. sınıf Matematik dersi öğretim programında yer alan ?İstatistik ve Olasılık? ünitesindeki konularda, 20 ders saati süresince gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak; tüm gruplara İstatistik ve Olasılık Başarı Testi (İBT), Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (MTÖ) ve Motivasyonel Stratejiler Ölçeği (MSÖ) öntest ve sontest olarak uygulanmıştır.Öğrencilere uygulanan bütün testlerden elde edilen verilerin analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Hipotezleri test etmek için betimlemeli istatistik, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve ortak değişkenli çoklu varyans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; Matematik dersinde uygulanan işbirlikli öğrenme yönteminin Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniğinin, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Tekniğine ve Geleneksel Öğretim Yöntemine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu bulunmuştur. Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniği ile öğrenim gören deney grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının ortalamaları ile Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Tekniği ile öğrenim gören deney grubu ve Geleneksel Öğretim Yöntemi ile öğrenim gören kontrol grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının ortalamaları arasında, Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniği ile öğrenim gören deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.Matematik dersinde uygulanan işbirlikli öğrenme yönteminin Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniğinin, Geleneksel Öğretim Yöntemine göre tutum ve motivasyonu arttırmada daha etkili olduğu bulunmuştur. Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniği ile öğrenim gören deney grubundaki öğrencilerin tutum ve motivasyon puanlarının ortalamaları ile Geleneksel Öğretim Yöntemi ile öğrenim gören kontrol grubundaki öğrencilerin tutum ve motivasyon puanlarının ortalamaları arasında, Küme Destekli Bireyselleştirme Tekniği ile öğrenim gören deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Tutum ve motivasyonu arttırma açısından deney grupları kendi aralarında karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study was to investigate the effects of Cooperative learning method of students? teams- achievement divisions and team assisted individualization instruction on students? attitudes, achievement and motivation at 7th grade `Statistics and Probability? Units on Mathematics Course.65 7th grade students participated to the study from three different classes in Gültepe Primary School in İskenderun district from Antakya province in 2010-2011 academic year. All of the classes were chosen randomly and one of them trained with students? teams-achievement divisions? technique, one of them trained with team assisted individualization and the other of the class trained traditional instruction with the same teacher who has sufficient knowledge of the instruction techniques.Study was applied according to Primary 7th grade Mathematics course curriculum of `Statistics and Probability` unit over a 20 lesson period to all groups.Statistics and Probability Achievement Test (SPAT), Mathematics Course Attitude Scale (MCAS), and Motivational Strategies Scale (MSO) were applied to all groups as data collection tool as a pre-test and post-test.SPSS package program was used to examine the data which gather from the students applied tests. Descriptive statistics for testing hypotheses, one-way analysis of variance (ANOVA) and multi-variance analysis (MANOVA) was used.As a result of the research, team assisted individualization instruction method is more effective than students? teams- achievement divisions and traditional instruction. Experimental group students who experienced with team assisted individualization showed significantly higher mean achievements score than experimental group which experienced with students? teams- achievement divisions and control group students who experienced with traditional instruction for post-tests. There was a statistically significant difference in favor of experimental group students who experienced with team assisted individualization instruction method.Team assisted individualization instruction one of the cooperative learning method which applied on Mathematics courses is shown very effective to increase the students? motivations and attitudes than traditional instruction. Experimental group students who experienced with team assisted individualization instruction method showed significantly higher mean difference than control group students who experienced with traditional instruction about students? attitudes and motivational scores. There were no statistical mean differences between the experimental groups to increasing for students? attitudes and motivational. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrenci takımları başarı bölümleri ve küme destekli bireyselleştirme tekniklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ?istatistik ve olasılık? ünitesindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of cooperative learning method of students? teams- achievement divisions and team assisted individualization instructions on students? attitudes, achievement and motivation at primary 7th grade `statistics and probability? units on mathematics course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Team assisted individualization instructions | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Student teams achievement divisions technique | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Statistics | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Probabilities | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.identifier.yokid | 417495 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298185 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |