Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, Hüseyin
dc.contributor.authorYilmaz Akin, İpek
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:05Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:05Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669717
dc.description.abstractTurizm sektörü, son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. Rekabet stratejisi, değişen bu rekabetçi çevrede firmaların başarısını etkileyen önemli bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, turizm sektöründe faaliyetlerini sürdüren seyahat acentalarında uygulanan rekabet stratejilerini ve bu stratejilerin firma performansı üzerinde yapmış olduğu etkiyi değer zincirinde yer alan değişkenlerle birlikte belirlemeye çalışmaktır. Bu amaçla çalışma kapsamına, turizm sektöründe faaliyetlerini sürdüren A grubu seyahat acentaları dâhil edilmiştir. Birçok rakip işletme ile aynı pazarı paylaşan seyahat acentalarının rekabet üstünlüğü sağlamaları ve sağladıkları bu rekabet üstünlüklerini devam ettirmeleri ürün ve hizmet kalitesi, maliyet azaltma ve yenilik yaratma gibi rekabet gücü unsurlarını ellerinde bulundurmalarına bağlıdır. Aynı zamanda işletmenin faktör ve talep koşulları, bağlı ve destek endüstrileri, uyguladıkları stratejiler ve devletin piyasadaki rolü de seyahat acentalarının rekabet üstünlüğü sağlamalarında önemli olan diğer faktörler arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractTourism sector is one of the most competitive sectors, because of the social, economic and political developments experienced nowadays. Competitive strategy is one of the most important concepts that affect the success of the firms in this changing environment. The aims of the study are to determine the competitive strategies applied in travel agencies and the effect of these strategies on firm performance by considering value chain activities. Group A travel agencies, performing their activities in the tourism sector, are included in the context of the research. Travel agencies which have to share the same market with numerous rivals can take advantage of the quality of product and service that they offer, cost reduction, and to create innovation in order to establish leadership in the market, to gain competitive advantage over rival companies and maintain it. Other factors that play an important role in establishing leadership in the market relate to the demand conditions of firm, existing of dependence of supportive industry, competition strategies applied by firm and intervation of the government in the market.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSeyahat acentalarının uyguladıkları rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik Antalya`da faaliyet gösteren A grubu seyahat acentaları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research based on identfying the competition strategies used by A gr travel agencies in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSeyahat İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid437124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322236
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess