İmar mevzuatı çerçevesinde arazi ve arsa düzenlemesi işlemlerine yönelik Danıştay kararları üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Tek, Murat | |
dc.contributor.author | Mutlu, Sezgin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669692 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde imar planlarının zemine uygulanması isteğe bağlı ve zorunlu uygulamalar olarak ikiye ayrılmaktadır. İmar planlarının uygulanmasında isteğe bağlı uygulamalar daha ziyade parsel bazında yapılaşma sorunlarını çözmektedir. Parsel bazını aşan büyük projelerin kamulaştırma aracılığıyla yürütülmesi ise ciddi finansman gerektirmektedir. 3194 sayılı İmar Kanunu?nun 18. maddesi ile hem parsel bazında hem de daha büyük ölçekli uygulamaların kamuya büyük yük getirmeden gerçekleştirilmesi olanaklı hale getirilmiştir.Düzenli kentler ve yapılaşma için imar planlarında hedeflenen fiziki ve sosyal koşulların hayata geçirilmesi, şehirlerin dengeli bir şekilde gelişmesi ve çağdaş duruma getirilmesi amacıyla yerel yönetimlere ve valiliklere yetkiler tanınmaktadır. Düzenlemeye tabi tutulan yerlerin ihtiyacı olan yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil alan, ilköğretim alanı, ibadet yeri ve karakol gibi umumi hizmetlerin ve bu hizmetlerle ilgili tesislerin, hizmet edeceği bölge göz önünde bulundurularak, o bölgede düzenlemeye giren tüm parsellerin katkısı ile bu alanların kamusal alana geçmesi sağlanmaktadır. Getirdiği yararlar göz önünde bulundurulduğunda arazi ve arsa düzenlemesi, çağdaş şehircilik açısından vazgeçilmez bir araç olarak ön plana çıkmaktadır.İmar Kanunu?nun 18. maddesi ile yerel yönetimlere sağlanan ve uygulama ölçeğinde büyük kolaylıklar getiren bu hak ve yetki çerçevesinde yönetimlere, kişilerin muvafakati olmaksızın taşınmazlarına ilişkin olarak resen imar uygulaması yetkisi tanınmaktadır.18. madde uyarınca yapılan imar planı uygulamaları yasal bir zorunluluk olması nedeniyle şehircilik ilkeleri ve kamu yararı açısından ideal bir yöntem olmasına rağmen yerel yönetimler bu yöntemden yeterince yararlanamamaktadır. Bunun birçok nedeni bulunmaktadır. Ayrıca uygulama sürecinde de birçok sorun ortaya çıkmaktadır.Bu çalışma ile, imar planlarının canlılık kazanmasında önemli bir rolü olan arsa ve arazi düzenlemesi hakkında genel bilgiler verilerek, yaşanan sorunlar ortaya konmaktadır. Bu çerçevede arazi ve arsa düzenlemesi hakkında Danıştay kararları incelenmiş ve sürdürülebilir arazi yönetimi açısından imar uygulamalarına yönelik öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The application of development plans to the ground separates into two parts as voluntary and compulsory applications. The aim of the voluntary applications in the zoning legislation is to solve the structuring problems. The administration of big projects exceeding parcel limits via expropriation are required significant finansing. With the article 18 of Law No. 3194 on Zoning, both applications within the parcel limits and larger scale-applications are poosible without being a burden to the public.The putting into practice of the physical and social judgements which is aimed in development plans for systematic cities and structuring vests local governments and governorships right and authority for the development of the urbans and providing contemporariness the urbans in balance. Taking into account of the places which public utilities that need the places subjecting to arrengement like road, square, park, parking lot, children?s playground, green areas, place of worship and police station and the facilities related to this utilities will serve the public, with the assistance of all the parcels undertaking arrangement, it will be provided that all that places have been gained by public. Considering the advantages, land readjustment will come to the fore as a indispensable device in terms of contemprary urbanism.With the article 18 of Zoning Law, in the framework of this right and authority which provided to local goverments and produce big easiness in the application scale, it is provied that the goverments take the aouthority for the use of immovable property without persons? consents.The application of the development plan which is performed in accordance ot he article 18, local goverments are not able to benefit from this method in spite of a legal obligation and ideal method in respect to urbanism principles and public interest. Thare are many reasons of that. And also many problems come out in the process of execution.With this study, general information and the problems about the land readjustment that has very important role in getting progress on development plans will be put forth. In this framework, examining the decisions of State of Council about the land readjustment , it is tried to shine a light on the subject. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | İmar mevzuatı çerçevesinde arazi ve arsa düzenlemesi işlemlerine yönelik Danıştay kararları üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | Within the framework of zoning legislation an examination on the State of Council decisions about land readjustment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Urban planning | |
dc.subject.ytm | Land readjustment | |
dc.subject.ytm | Plot regulation | |
dc.subject.ytm | Council of State | |
dc.subject.ytm | Judicial decisions | |
dc.identifier.yokid | 10005284 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332585 | |
dc.description.pages | 235 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |