Samandağ Vakıflı köyünün dünü bugünü
dc.contributor.advisor | Çoruh, Haydar | |
dc.contributor.author | Bozkir, Mustafa Ertan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:10:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:10:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669688 | |
dc.description.abstract | Hatay Devleti?nin meclis kararıyla 1939?da Türkiye Cumhuriyeti?ne katılmasından sonra kendi istekleri doğrultusunda çeşitli bölgelere ve ülkelere göç eden Ermenilerden geriye kalanların yerleşmiş oldukları Vakıflı Köyü, Fransız mandaterliği döneminde sıradan bir köy olarak varlığını sürdürmüştür. 1939 sonrasında köyde elle tutulur bir gelişme görülmezken, 1950?li yıllardan sonra köy üzerinde yapılan çalışmalar köyün Anadolu?daki diğer köylerden pek de farklı bir yapıda olmadığını göstermiştir. 2000?li yıllar köyün geçmişiyle olan bağlarını kuvvetlendirici bazı adımların atılmasına ve Türkiye genelinde olduğu kadar dünyada da tanınan bir köy olmasına sebep olmuştur. Köy bu yıllardan sonra ürettiği geleneksel yiyecekler ve hediyelik eşyalar, köye yapılan ziyaretler ve ülkemizin sağladığı olanaklar çerçevesinde düzenlenen Hatay Günleri vesilesiyle turizm açısından da bir değer olarak tanınmaya başlamıştır. Köyde bulunan Ermeni Kilisesi, her yıl dünyanın çeşitli yerlerinden gelen Ermeniler ve diğer turistlere kapısını açmakta, burada yaşayan Ermenilere ve ülkemize de döviz kazandırmaktadır. Köy kültürü, gelenekleri ve ürettiği sınai enerji ile Hatay için olduğu kadar Türkiye için de önemli bir değer olmaya devam etmektedir. | |
dc.description.abstract | Vakıflı village, which was settled by the Armenians remaining from those who immigrated various regions and countries by their own will after having become a Turkish province with the act of the parliament of Hatay Republic in 1939, continued its existence as a common village during the period of Ottoman and French mandate. While there was no tangible development in the village after 1939, the researches have shown that, after 1950s, the village had no difference from other villages in Anatolia at all. 2000s brought about some steps to be taken strengthening the village?s connections with the past, and its being also a well known village in the world as in Turkey. After those years, the village came to be known as value in terms of tourism with the occasion of Hatay Days held within the frame of the traditional foods and souvenirs produced, visits paid to the village and the facilities provided by our country. The Armenian Church in the village opens its doors for Armenians coming from different places of the world and for other tourists, and it also fetches money in foreign currency for our country and for the Armenians living there. With its culture, traditions and industrial energy, the village continues to be an outstanding figure for Turkey as well as it is for Hatay. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Samandağ Vakıflı köyünün dünü bugünü | |
dc.title.alternative | Samandağ Vakıflı village in the past and present | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hatay-Samandağ-Vakıflı | |
dc.subject.ytm | Armenians | |
dc.subject.ytm | Villages | |
dc.identifier.yokid | 10007034 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332587 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |