dc.contributor.advisor | Özcan, Berna Özlem | |
dc.contributor.author | Topbasan, Veli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:58Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669669 | |
dc.description.abstract | Dijital teknolojiler, günlük hayatımızın her alanına girmiş ve yaşantımıza büyük ölçüde etki etmiştir. Başından beri güncel olanı sanatına taşıyan sanatçı, dijital teknolojileri de birer sanat aracına dönüştürmüştür. Böylece `dijital sanatlar' söylemi ortaya çıkmış, hızın önem kazandığı günümüzde sanatçılar dijital tekniklerin hızını kullanarak çağa ayak uydurmaya başlamıştır. Bu çevrede dijital sanatlar bünyesinde bulunan ve geleneksel yöntemlere göre çok daha hızlı üretilen dijital illüstrasyonun önemi giderek artmaktadır. Gelişen teknolojiden büyük ölçüde yararlanan sinema ve bilgisayar oyunu endüstrisinde, karakterler ve araçları, yaşadıkları evren ve bulundukları mekan dijital illüstratörler tarafından tasarlanmaktadır.Bu tür prodüksiyonlarda, her şeyin kendisi için hazırlandığı karakter, senaryonun merkezidir, olaylar onunla anlam kazanır. Karakterin seyirci ve oyuncusuyla güçlü bir etkileşim içinde olması için kişilik özelliklerinin yanı sıra görsel kimliği de oldukça önemlidir. Çünkü karakterin görsel tasarımı, oyuncunun karaktere ısınması, onu yönetmekten zevk alması, oyunun başarısı için gereklidir. Başarılı bir bütün olarak karakter tasarım ancak konusunda uzmanlaşmış, bilgi birikimi ve deneyimi gelişmiş dijital illüstratörler tarafından yapılabilmektedir.Bu tez çalışması, illüstrasyon konusunu temel alarak illüstrasyon çeşitlerini, dijital illüstrasyonun gerekliliğini, konsept tasarım sürecindeki yerini ve karakter tasarıma katkısını incelemektedir. Birinci bölümde illüstrasyonun tanımı, tarihi ve kullanım alanları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde dijital illüstrasyonun tarihi, çoğunlukla kullanıldığı alanlar ve tasarım sürecinde kullanılan araçlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde oyun ve bilgisayar oyunlarının eğlence endüstrisindeki önemine değinilmiş, oyun türleri açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise karakter, senaryodaki önemi, karakteri başarılı yapan etkenler, karakter tasarımında dikkat edilecek hususlar ve karakter tasarım süreci incelenmiştir. Konunun irdelenmesinde ilgili literatür taranmış, çeşitli görsel örnekler incelenmiştir. Dijital illüstrasyon sanatçıları Kerem Beyit, Yiğit Köroğlu, Ertaç Altınöz ve Eren Arık ile yapılan görüşmeler tezin çatısını önemli ölçüde desteklemiştir.ANAHTAR KELİMELERİllüstrasyon, dijital illüstrasyon, bilgisayar oyunları, video oyunları, karakter tasarım, konsept tasarım, konsept sanat. | |
dc.description.abstract | Digital technologies have entered all aspects of our daily lives and effected them dramatically. Artists have always brought what is contemporary into their art, and now have turned digital technologies into art tools. The term digital arts is now a new and popular field within art; and by benefitting from the speed of digital technologies, today?s artists adopt to the age of speed.Movie and computer games industries take advantage of developing technologies to a great extent. In these fields, characters, their tools, the environments they go, all are designed by digital illustrators. In these productions the character is the central point of scenario; events gain meanings through it. In order for the character to build a strong interaction with viewer/player, personality aspects and visual identity are crucial. Visual design of the character is a key factor in player?s connection with the character, his/her satisfaction managing it, and the success of the game. As a whole, a successful character design can only be achieved by specialized digital illustrators who have deep knowledge and experience.This thesis establishes its background in illustration and analyzes digital illustration in terms of its place in concept design and its contribution to character design. First chapter concentrates on the definition of illustration, its history and fields. Second chapter analyzes the history of digital illustration, the tools used in design process and the areas that use digital illsutration. Third chapter examines the importance of games and computer games in the entertainment industry; and idetifies the types of computer games. Fourth chapter focuses on character, its place in scneario, aspects that make a character successful, important principles in design and the design process. In terms of research methods used in the thesis, relevant literature was reviewed and a variety of visual character design examples were examined. Data from the interviews done with the few digital illustrators living in Turkey?Kerem Beyit, Yiğit Köroğlu, Ertaç Altınöz and Eren Arık, support the central theme of the thesis substantially.KEY WORDSIllustration, digital illustration, computer games, video games, character design, concept design, concept art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dijital illüstrasyon ve bilgisayar oyunlarında karakter tasarım | |
dc.title.alternative | Digital illustration and character design in computer games | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Digital technology | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Digital design | |
dc.identifier.yokid | 463435 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 332579 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |