Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Sevda
dc.contributor.authorDuran, Adem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669660
dc.description.abstract2005–2006 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan ilköğretim programında yapılandırmacı yaklaşımla birlikte değerlendirme kısmında da geleneksel değerlendirme tekniklerinin yanında alternatif ölçme değerlendirme teknikleri de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada programın önerdiği Alternatif Ölçme Değerlendirme teknikleri hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri, bu teknikler hakkında bilgi seviyelerini nasıl algıladıkları, bu teknikleri ne ölçüde kullandıkları ve kullanırken yaşadıkları zorlukları belirlemek ve bunlara çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır.Bu amaçla 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Hatay İlinin merkez ilçesindeki 33 ilkokuldaki 157 öğretmene Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek için bir anket uygulanmıştır. Ayrıca 157 öğretmenin içinden tesadüfî bir şekilde seçilen 35 öğretmene de yarı yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır.Çalışmaya katılan öğretmenlere anketin birinci bölümünde cinsiyet, mezun olduğu fakülte, ölçme değerlendirme ile ilgili ders alması, öğretmenliğe başladıktan sonra ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin seminer alması ve kıdem yılı hakkında sorular sorulmuştur. Anketin ikinci kısmında ise ölçme değerlendirme tekniklerinden hangilerini kullandıkları, alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki bilgi düzeyi algıları ve alternatif ölçme değerlendirmeyi ne ölçüde kullandıkları sorulmuştur. Üçüncü kısımda ise alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki görüşleri yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise yarı yapılandırılmış mülakat formunda öğretmenlere 4 tane soru sorulmuştur.Sonuç olarak öğretmenlerin Alternatif ölçme ve Değerlendirme Teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmamalarından dolayı öğrencileri değerlendirmede sorun yaşadıkları ortaya çıkmıştır. En sık karşılaşılan sorunlar, zaman yetersizliği, sınıf mevcudunun kalabalık olması ve öğrenci seviyelerinin farklı olmasıdır.Anahtar kelimeler: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Sınıf öğretmeni, Sosyal Bilgiler Programı, Sosyal Bilgiler
dc.description.abstractIn the new primary education program, which was started to be performed from 2005–2006 education and training year, both traditional assessment techniques and alternative measurement and assessment techniques started to be used in the evaluation part with constructivist approach.In this study, it is aimed to find out theachers' opinions about Alternative Measurement and Assessment Techniques which the programme recommends, how they perceive their knowledge levels about these techniques, what extent they use these techniques and the problems encountered by them while using these techniques and present them resolution suggestions.For this purpose, in 2010–2011 education and training year, a questionnaire was applied to 157 teachers, who work in 33 primary schools in center town of Hatay province, to find out their opinions about Alternative Measurement and Assessment Techniques. Also semi-structured interview form was applied to 35 teachers who were choosen among 157 teachers randomly.In the first section of the questionnaire, questions were asked to the teachers, who participated in the study, about gender, faculty from which they graduated, whether they got education about measurement and assessment in the school where they studied, whether they got seminar about measurement and assessment techniques after they started to teach and length of service. In the second section of the questionnaire, questions were asked how they perceive their knowledge levels about alternative measurement and assessment techniques and what extent they use these techniques. In the third section, their opinions about alternative measurement and assessment techniques take part. In the fourth section, four questions were asked to teachers in semi-structured interview form. As a result, it was found out that teachers had difficulty in evaluating students because they didn't have enough knowledge about Alternative Measurement and Assessment Techniques. Most frequently encountered problems; time inadequacy, crowded classroom and students' levels are different from each other.Key Words: Alternative Assessment and Evaluation Techniques, Classroom Teacher, Social Studies Program, Social Studiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinde kullandıkları alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of teacher opinions regarding alternative measurement and assessment techniques that primary school teachers use in the social studies lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid10025482
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349405
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess