Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Minisker, Melis | |
dc.contributor.author | Şöhretli, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669642 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Matematik dersi `Kesirlerden Alanlara` ünitesindeki akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve matematik dersine yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir.Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılı ikinci döneminde Hatay merkez Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İlkokulunda 4/F ve 4/B sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 90 öğrenci oluşturmaktadır. Buna göre; 4/F sınıfı deney grubunu, 4/B sınıfı kontrol grubunu oluşturmuş olup bu gruplar rastgele tayin edilmiştir. Araştırma sürecinde deney grubunda Matematik dersleri Kuantum Öğrenme Modeline göre işlenmiş, kontrol grubunda ise mevcut program izlenmiştir. Araştırma haftada 4 saat olmak üzere 6 haftada toplam 24 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen 32 soruluk çoktan seçmeli akademik başarı testi, bilimsel süreç beceri testi ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Testler her iki gruba da deneysel işlem öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Deneysel işlem sonunda veriler IBM SPSS 22.0 paket veri programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde başarı ve bilimsel süreç beceri testleri için MANOVA, matematik dersine yönelik tutum ölçeği için ise Mann Whitney U-Testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci günlükleri de değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Kuantum Öğrenme Modelinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerinde olumlu etkisi gözlenirken, matematik dersine yönelik tutum üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi gözlenmemiştir.ANAHTAR KELİMELERMatematik Eğitimi, Kuantum Öğrenme Modeli, Akademik Başarı, Tutum, Bilimsel Süreç Becerileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of Quantum Learning Model on primary school 4th grade students', in Mathematics lesson at ` Of Fractions to the Areas` unit, academic successs, science process skills and attitudes towards mathematics.This research was designed on pre-test post-test quasi experimental design. The sample of the study was consisted 90 students who are studying 4/F and 4/B classes at Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İlkokulu in 2012-2013 academic year at spring semester. The experimental grup was determined 4/F class and the control group was determined 4/B class randomly. At research process, the experimental group was thought mathematics by using Quantum Learning Model, in the control group was used the current program. The research was completed 24 hours at 6 week, 4 hours in each week.In order to gathering data used academic achievment test, including 32 multiple-choice questions was developed by researcher, science process skills test and attitude test toward mathematics. These tests applied each group before experimental procedures and after experimental procedures. After experimental process the data was analyzed at IBM SPSS Statistics 22.0 program. Academic success and science process skills results were analyzed with MANOVA, attitude towards mathematics results was analyzed with Mann Whitney U-Test. Also the students' diaries were evaluated.At the end of research, it is determined that Quantum Learning Model has positive effects on academic success and science process skills but for the results of attitude towards mathematics there is no significant effect statistically.KEYWORDSMathematics Education, Quantum Learning Model, Academic Success, Attitude, Science Process Skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Quantum Learning Model on primary school 4th grade students' academic successs, science process skills and attitudes towards mathematics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kuantum learning model | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10047164 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 359948 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |