Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracaoğlu, Korhan
dc.contributor.authorSözbilen, Gülhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:53Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669630
dc.description.abstractKurumsallaşma ve kurumsal girişimcilik kavramlarının yönetimle ilgili alan yazınında, işletmelerin performanslarını ve yaşam sürelerini etkileyen iki önemli kavram olduğu görülmüştür. Her iki kavramın yenilik, değişim ve uyum gibi ortak ifadeler üzerinde odaklanması sebebiyle kavramlar arasında ilişki olabileceği düşünülmüştür. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinin kurumsallaşma anlayışlarının, kurumsal girişimcilik düzeylerine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu etkiyi belirlemek amacıyla, Nevşehir'deki konaklama işletmelerinde, üst ve orta düzey yöneticilerin katıldığı bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma yapılmasını kabul eden konaklama işletmelerine 210 tane anket formu dağıtılmış ve araştırma sonunda 154 kullanılabilir anket toplanmıştır.Kurumsallaşma ve kurumsal girişimcilik kavramlarına ilişkin boyutların belirlenebilmesi için faktör analizinden yararlanılmıştır. Faktörleri oluşturan değişkenler dikkate alınarak, kurumsallaşma boyutları ?tutarlılık, şeffaflık, formalleşme ve profesyonellik? olarak isimlendirilmiştir. Kurumsal girişimciliğe ilişkin boyutlar ise ?proaktiflik, yenilikçilik ve risk alma? olarak isimlendirilmiştir.Kurumsallaşma boyutlarının kurumsal girişimcilik boyutlarına olan etkilerinin belirlenmesi amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre; proaktifliği formalleşme, profesyonelleşme ve tutarlılık, yenilikçiliği formalleşme ve tutarlılık, risk almayı ise formalleşme ve şeffaflık pozitif olarak etkilemektedir. Ayrıca profesyonelleşmenin yenilikçilik ve risk alma üzerinde, şeffaflığın proaktiflik ve yenilikçilik üzerinde, tutarlılığın ise risk alma üzerinde bir etkisi tesbit edilmemiştir.
dc.description.abstractInstitutionalization and corporate entrepreneurship, influencing performance and life expectancy of companies, are two important concepts in management literature. Since both concepts are focused on innovation, change and adaptation, they are thought to have a relation. Therefore, the study is aimed at determining the effects of institutionalization of accommodation establishments on their corporate entrepreneurship. In order to determine the impact, a field study is conducted in which managers and executives working accommodation establishments operating in Nevsehir destination. A total of 210 questionnaire forms are distributed to the accommodation establishments that have accepted to participate in the study and 154 applicable questionnaire forms are gathered at the end of the study.Factor analysis is used to determine the dimensions of institutionalization and corporate entrepreneurship. Considering variables that constitute factors, institutionalization is divided into four dimensions and they are called ?consistency, transparency, formalization and professionalism?. Corporate entrepreneurship is divided into three dimensions and they are called ?proactivity, innovativeness and risk taking.?Regression analysis is conducted in order to determine the impacts of the dimensions of institutionalization on those of corporate entrepreneurship. Analyses show that formalization, professionalism and consistency affect proactivity; formalization and consistency affect innovativeness; formalization and transparency affect risk taking positively. It is found that professionalism has no effect on innovativeness and risk taking; transparency has no effect on proactivity and innovativeness; consistency has no effect on risk taking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsallaşmanın kurumsal girişimciliğe etkisi: Nevşehir`de faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of institutionalization on corporate entrepreneurship; an empirical study at accomodation establishments in Nevşehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmNevşehir
dc.subject.ytmInnovative
dc.subject.ytmProactive personality
dc.subject.ytmInterference
dc.subject.ytmCorporate sector
dc.subject.ytmInstitutional investors
dc.subject.ytmInstitutionalization
dc.identifier.yokid445450
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid237080
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess