dc.contributor.advisor | Coşkun, Eyyup | |
dc.contributor.author | Akdaş, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:50Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669605 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yazma eğitiminde verdikleri geri bildirimleri betimlemek ve Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi dersinin öğretmen adaylarının geri bildirim kullanımları üzerinde etkili olup olmadığını incelemektir. Bu çalışma, tek grup ön test-son test desenli bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemi Mustafa Kemal Üniversitesi'nden 92, Erciyes Üniversitesi'nden 73, İnönü Üniversitesi'nden 102 Türkçe öğretmeni adayı olmak üzere; Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 3'üncü sınıfta öğrenim gören toplam 267 Türkçe öğretmeni adayından oluşmaktadır. Türkçe öğretmeni adaylarının 142' si bayan 125' i erkektir. Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar ortaokul 6. sınıf seviyesinde farklı öğrenciler tarafından farklı konularda ve düzeyde (başarılı, orta, başarısız) yazılmış birinci uygulama için üç adet, ikinci uygulama için üç adet olmak üzere toplam altı adet öğrenci metni ve Tamer (2013) tarafından geliştirilen `Yazılı Geri Bildirim Değerlendirme Formu`dur. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı geri bildirim türlerini kullanma sıklıkları şu şekildedir: Ön testte, övgü geri bildirimi %2.6, yergi geri bildirimi %97.4; yapıcı geri bildirim %0.1, yansız geri bildirim %99.7, yıkıcı geri bildirim %0.2; özgül geri bildirim %80.8, genel geri bildirim %19.2; biçime yönelik geri bildirim %73.3, içeriğe yönelik geri bildirim %26.7; açık geri bildirim %83.1, muğlak geri bildirim %16.9; metin içi geri bildirim %75 metin dışı geri bildirim %25'tir. Son testte ise; övgü geri bildirimi %5.3, yergi geri bildirimi %94.7; yapıcı geri bildirim %0.6, yansız geri bildirim %99.3, yıkıcı geri bildirim %0.1; özgül geri bildirim %75.1, genel geri bildirim %24.9; biçime yönelik geri bildirim %41.4, içeriğe yönelik geri bildirim %58.6; açık geri bildirim %84. 9, muğlak geri bildirim %15.1; metin içi geri bildirim %62.5, metin dışı geri bildirim %37.5'tir.ANAHTAR KELĠMELERYazma Eğitimi,Yazılı Geri Bildirim, Geri Bildirim Türleri, Türkçe Öğretmeni Adayları, Ölçme ve Değerlendirme. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to describe the prospective teachers' feedback on writing education, and to investigate if the course `Expression Techniques II: Writing Education` was effective on prospective teachers' use of feedback.This study was a field research of one group pretest - posttest design. The sample of the study consisted of totally 267 prospective Turkish language teachers studying at the third grade in the department of Turkish Language Education, the Faculty of Education. 92 of them were from Mustafa Kemal University, 73 of them were from Erciyes University and 102 of them were from Inonu University. 142 of those prospective Turkish language teachers were female and 125 of them were male. Two data collection tools were used during the study. These were six student texts, three for the first application and three for the second application, which were written on different topics and at different levels (successful, fair, unsuccessful) by different students studying at the 6th grade of secondary school, and the `Written Feedback Assessment Form` developed by Tamer (2013).According to the results of the research, the frequency of use of written feedback by prospective Turkish language teachers was as follows. In pretest, laudatory feedback was 2.6%; satirical feedback was 97.4%, constructive feedback was 0.1%, unbiased feedback was 99.7%, destructive feedback was 0.2%, specific feedback was 80.8%, general feedback was 19.2%, formal feedback was 73.3%, contextual feedback was 26.7%, explicit feedback was 83.1%, ambiguous feedback was 16.9%, intra-textual feedback was 75%, and extra-textual feedback was 25%. However, in the posttest, laudatory feedback was 5.3%; satirical feedback was 94.7%, constructive feedback was 0.6%, unbiased feedback was 99.3%, destructive feedback was 0.1%, specific feedback was 75.1%, general feedback was 24.9%, formal feedback was 41.4%, contextual feedback was 58.6%, explicit feedback was 84%, ambiguous feedback was 15.1%, intra-textual feedback was 62.5%, and extra-textual feedback was 37.5%.KEYWORDSWriting Education, Written Feedback, Types of Feedback, Prospective Turkish Language Teachers, Measurement and Assessment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmeni adaylarının ortaokul öğrencilerinin yazılı metinlerine yönelik geri bildirimleri | |
dc.title.alternative | Feedbacks of prospective turkish language teachers on the text written by secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10050361 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375629 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |