Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Zeynep
dc.contributor.authorEtyemez, Senem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:45Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:45Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669568
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Hatay?daki üç, dört, beş yıldızlı ve butik otellerde çalışan işgörenlerin tükenmişlik düzeylerinin, işten ayrılma niyeti üzerinde ne düzeyde bir etkisi olduğunu saptamaktır. Araştırmada, işgörenlerin tükenmişlik düzeylerinin işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiştir. Duygusal tükenme, kişisel başarı ve duyarsızlaşma gibi tükenmişliğin alt boyutlarının bağımsız değişken, işten ayrılma niyetinin ise bağımlı değişken olduğu bu modelde, değişkenleri ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak amaca göre örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırmasına Hatay İli?ndeki üç, dört, beş yıldızlı ve butik otel işletmelerinin işgörenleri dahil edilmiştir. Anket yoluyla elde edilen verileri analiz etmek için merkezi eğilim ölçüleri, (sayı ve yüzde dağılımları, aritmetik ortalama, tepe değer ve standart sapma) ile faktör analizi, korelasyon ve regresyon gibi istatiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, işgörenlerin tükenmişlik düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Tükenmişlik alt boyutları ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkinin istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Tükenmişlik boyutları; duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı boyutlarıdır. Araştırma ayrıca, duygusal tükenme ve duyarsızlaşma artarken işten ayrılma niyetinin de arttığını; kişisel başarı artarken işten ayrılma niyetinin azaldığını tespit etmiştir. Dolayısıyla araştırmada, işgörenlerin tükenmişlik düzeylerinin işten ayrılma niyetini etkilediği ortaya konmuştur.Anahtar Sözcükler: Tükenmişlik sendromu, işten ayrılma niyeti, stres, Maslach Tükenmişlik Envanteri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the burnout level of employees in three, four, five-star and boutique hotels in Hatay. In this study, a casual model was offered to test the impact of burnout level of employees on intention to leave. The scales developed previously were used to measure the independent variable; emotional exhaustion, personal accomplisment, depersonalization and the dependent variable; intention to leave. In this study, purposive sampling method was used and the employees in three, four, five star and boutique hotels in Hatay were included in the field research. Data was gathered from hotel employees by means of a questionnaire. Frequencies, descriptive statistics, factor analysis, correlation and regression analysis were used to analyze the data. The result of this study indicated that employees had lower levels of burnout. The results also showed that sub-dimensions of burnout, emotional exhaustion, depersonalization and personal accomplishment significantly associated with intention to leave. The results also showed that intention to leave increased when emotional exhaustion and depersonalization increased, but reduced when personal accomplishment increased. Consequently, this study pointed out that the burnout level of employees had an effect on intention to leave. Key Words: Burnout syndrome, intention to leave, stress and Maslach Buronut Inventoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşgörenlerin tükenmişlik düzeylerinin işten ayrılma niyeti üzerine etkisi: Hatay`daki otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe impact of burnout level of employees on intention to leave: A research on the hotels in Hatay
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmHatay
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmTurnover intention
dc.identifier.yokid10008010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335207
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess