Multidisipliner sanat ortamında görme pratiği
dc.contributor.advisor | Kurt, Cüneyt | |
dc.contributor.author | Karaçali, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:42Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669543 | |
dc.description.abstract | Günümüz sanat üretimlerinde, farklı alanlardan beslenebilen multidisipliner bir yapı söz konusudur. Multidisipliner üretim ortamları, kültür ve sanat alanlarında teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmelerle birlikte gelişen görme biçimleri, multidisipliner sanat ortamlarını etkilemiştir. Multidisipliner sanat kolektifleri ve grupları, izleyicinin sanat üretimlerine dâhil edildiği, ilişkisellik üzerine kurulu sanat üretimlerinde bulunmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, multidisipliner sanat ortamlarının oluşum süreçlerini ve görme pratiğine etki eden teknolojik gelişmelerin multidisipliner üretimlere katkılarını araştırmak, multidisipliner yapıdaki kolektiflerin ve grupların bir araya gelme nedenlerini ve üretimlerinin özelliklerini incelemek, bu nedenlerin ve üretimlerin görme biçimlerine etkilerini değerlendirmektir. Araştırma yapılırken literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmanın genel çerçevesi hakkında açıklamalar yer almaktadır. İkinci bölümde, multidisipliner sanat kavramından, ilişkili terimlerle ortaklıklarından ve farklılıklarından bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde, görme olgusuna etki eden süreçlerin neler olduğuna ve görmeye etki eden aygıtların geçirdiği tarihsel süreçlere değinilmektedir. Dördüncü bölümde, multidisipliner yapıdaki sanatçı kolektiflerinin üretimlerinden örnekler ele alınmaktadır. Ele alınan yapıtların görme pratiğine etkileri incelenmektedir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise, deneyim alanlarını ilişkiler ağı üzerinden genişleten multidisipliner sanat ortamlarının, ifade çeşitliliğine olanak sağladığı görülmektedir. Multidisipliner yaklaşımın sanat alanına kazanımlarına, bu yaklaşım biçimiyle üreten sanat kolektiflerinin görme pratiklerine etkilerinden söz edilmektedir.ANAHTAR KELİMELERMultidisipliner Sanat, İlişkisel Estetik, Sanat Kolektifleri, Görme Biçimleri | |
dc.description.abstract | In contemporary art creations a multidisciplinary context that employs a plethora of different walks of art prevails. Such multidisciplinary artistic context emerged in tandem with the development and use of technology in cultural and artistic life. Different modes and perspectives of viewing developed with technology implicitly effected multidisciplinary art. Multidisciplinary collectives and groups of art engage in artistic creations in which the viewers are involved and the creations are based on relations and interconnections. The main objective of this study is to scrutinize the process of the development of multidisciplinary artistic contexts and the influences of technological developments that effect the viewing practice for multidisciplinary art creations, to analyse the reasons of conference for multidisciplinary collectives and groups, and the nature of their creations; and finally, to identify the effects of such creations and reasons on the practice of viewing art. The main method in the study is literature review.The thesis is comprised of four chapters. This first chapter includes elaborations about the general framework underlying the study. The second chapter covers the concept of multidisciplinary art its similarities and differences with/to associated terminologies. The third chapter is about the processes that effect the practice of viewing and the historical development process of the gadgetry that has an impact on the practice of viewing. The fourth chapter probes into some creations of multidisciplinary art collectives, together with their effect on the practice of art viewing. The study concludes with the finding that multidisciplinary artistic contexts, which develop their experiential space upon networked connexions, foster a diversity of expression. As well, the enrichments provided by multidisciplinary perspective to art, and the effect of collectives that create art as such on the practice of viewing is also noted.KEYWORDSMultidisciplinary Art, Relational Aesthetics, Art Collectives, Forms of Art Viewing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Multidisipliner sanat ortamında görme pratiği | |
dc.title.alternative | Viewing practice in multidisciplinary art environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Multidisciplinary art | |
dc.subject.ytm | Vision | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Aesthetics sensivity | |
dc.identifier.yokid | 10080862 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 426435 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |