Show simple item record

dc.contributor.advisorTüysüz, Cengiz
dc.contributor.authorTuncay, Abdulkadir
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669541
dc.description.abstractBu araştırmada, Enderun Mektebinde üstün yetenekli öğrencilere verilen fen bilimleri eğitimi ile günümüzde Bilim ve Sanat Merkezlerinde üstün yetenekli öğrencilere verilen fen bilimleri eğitimi arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması amaçlanmıştır.Bu araştırma Enderun Mektebi ile Bilim ve Sanat Merkezlerindeki üstün yetenekli öğrencilerin eğitimini incelemeyi amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri tarihsel yöntemde kullanılan literatür taraması tekniği ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında her iki kurumun amacı, öğrenci seçimi, öğretmen seçimi ve fen eğitim programı karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmış, elde edilen bilgiler mantıksal yorumlamaya ve karşılaştırmaya tabi tutularak konunun anlaşılması sağlanmaya çalışılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, üstün yeteneklilere eğitim veren Enderun Mektebi ile Bilim ve Sanat Merkezlerinin amaçları, öğrencilerin kendilerinde var olan kabiliyetlerini geliştirip en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak ve öğrencilere ahlâki değerler kazandırmak yönüyle benzeştiği belirlenmiştir. Öğrenci seçiminde ise; her iki kurumda da öğrencilerin kendilerini ispatlayarak başarı gösterme ve yaş sınırlaması şartları bakımından benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Her iki kuruma öğretmen seçiminde ise; bulundukları dönemin mevcut yasalarına göre yapılması etkili olmuştur. Öğrencilere verilen dersler bakımından incelendiğinde ise, Enderun Mektebinde okutulan dersler ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde okutulan dersler arasında birçok farklılıklar olsa da Fen Bilimleri, Matematik, Sosyal Bilimler, Türkçe, Resim, Müzik ve Yabancı Dil dersleri bakımından benzerlik gösterdiği belirlenmiştir. Özellikle her iki kurumda da fen bilimleri okutulduğu gözlenmiş, diğer taraftan Bilim ve Sanat Merkezlerinde verilen fen bilimleri eğitimi Proje Tabanlı olması yönüyle Enderun Mektebinden farklılık göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to express similarities and differences of the science education taught at Enderun School and Science & Art Centers for the gifted students. This research is a descriptive study that examines the education of gifted students in the Enderun School and the Science & Art Centers. The data for this research is acquired by the literature review that is used in historical methods and document review. With the obtained data, the aim of the both institution, selection of students, the assignment of the teachers and the science education program is compared. The document analysis method is used in the comparison and it is aimed to provide an understanding to the topic by making the logical interpretation and comparison to the obtained information.According to the obtained data, the Enderun School and Science & Art Centers which provide education to the gifted students have common points in the following aspects: developing the skills of the students which they already have and using them at the highest level, and providing students to have moral values. Age restrictions and proving success are the main similarities in the selection of students for both institutions. The period of assignment of teachers has been effectively carried out according to the existing laws. When the courses offered to students are analyzed, although there are many differences between the subjects taught in Enderun School and Science & Art Centers, the following lessons are determined to be similar: Science, Math, Social Studies, Turkish, Art, Music and Foreign Language. Even though the Science lessons which are taught in both institutions demonstrate similarities, there is brief a difference in science education between Enderun School and Science & Art Centers since the science education in Science & Art Centers is project-based.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnderun mektebi ile bilim ve sanat merkezlerindeki üstün yetenekli öğrencilere verilen fen bilimleri eğitiminin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of enderun school and science & art centers in terms of science education given to gifted students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmOttoman scholl
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmScience and arts centers
dc.identifier.yokid10086043
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426432
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess