Türkiye`de akademik başarı değişkeni alanında yapılan öğrenme stilleriyle ilgili çalışmaların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Orçun | |
dc.contributor.author | Orak, Zülküf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:41Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669531 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türkiye'de akademik başarı alanında yapılan öğrenme stilleriyle ilgili çalışmaları farklı alt amaçlara göre inceleyerek analiz etmektir. Bu amaçla 8 alt amaç oluşturulmuş ve bu alt amaçların yanıtlanması için gerekli araştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de akademik başarı alanında yapılan öğrenme stilleriyle ilgili erişilebilir nitelikteki 100 farklı çalışma oluşturmuştur.Bu çalışma, ülkemizde öğrenme stilleri ve akademik başarı alanlarıyla ilgilenenlere, yapılmış çalışmaların analizlerine ulaşma konusunda yol gösterici bir kaynak ihtiyacından hareketle yapılmıştır. Çalışmada 2000-2013 yılları arasında Türkiye'de akademik başarı değişkeni alanında yapılan toplamda 100 çalışma temele alınan öğrenme stillerine, çalışma alanına, araştırma yöntemine, araştırma modeline, araştırma düzeyine, incelenen farklı değişkenlere, kullanılan öğrenme stili envanterine ve çalışılan bilim grubuna göre ayrı ayrı analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda yapılan çalışmalarda en fazla Kolb Öğrenme Stilinin temele alındığı, genelde yükseköğretim alanında çalışıldığı, sık olarak nicel araştırma yönteminin kullanıldığı, çoğunlukla betimsel araştırma deseninin tercih edildiği, daha çok yüksek lisans düzeyinde çalışıldığı, akademik başarı değişkeni ile birlikte en çok cinsiyet değişkeninin birlikte incelendiği, en fazla Kolb Öğrenme Stili Envanterinin uygulandığı ve genellikle Sosyal Bilimler alanlarındaki konular üzerinde çalışıldığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler : Kolb Öğrenme Stili, Öğrenme Stili, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyze learning styles in the field of academic achievement in Turkey in accordance with examining different sub-objectives. With this goal, eight sub-objectives has been formed and required researches have been made to respond these sub-objectives. Accessible 100 different studies have made the sample study regarding learning styles in the field of academic achievement in Turkey.This study has been made for the ones interested in the field of learning styles and academic achievement in our country, the need of a guiding resource to access the analyses of conducted studies. In the study, a total of 100 studies on learning styles in the field of academic achievement variable in Turkey in 2000-2013 years, study area, research methods, research models, research level, examining different variables, the used learning style inventory and studied science group have been analyzed separately.As a result of analysis of the data, It has revealed that studies have been taken on the basis of Kolb Learning style mostly, studied in the field of higher education, used the quantitative research methods, mostly preferred descriptive research design, studied more in graduate level, academic achievement variable is examined along with most of the variable, Kolb's Learning Style Inventory is mostly applied and subjects in social sciences areas are studied.Key words: olb Learning Style, Learning Style, Academic Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de akademik başarı değişkeni alanında yapılan öğrenme stilleriyle ilgili çalışmaların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Researching the learning styles in the field of academic achievement variable in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Success variables | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Kolb learning style model | |
dc.identifier.yokid | 10066921 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388933 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |