Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkayası, Yunis
dc.contributor.advisorTokdemir Demirel, Elif
dc.contributor.authorDündar, Funda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:35Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669479
dc.description.abstractBu çalışmanın birincil amacı düşük İngilizce bilgisine sahip İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Brigham Young Üniversitesi- İngiliz Milli Derlemi (BYU-BNC) ve çocuk edebiyatı metinlerinden oluşturulmuş küçük bir derlemle çalışan AntConc'u (ücretsiz kelime dizini program) kullanarak dilbilgisi kurallarını öğrenmede gösterdikleri başarı ve tutumu araştırmaktır. Böyle yaparak, düşük İngilizce seviyesine sahip öğrencilerle gerçekleştirilen çalışmaların içerdiği kuramsal bilgiye yeni bir kavrayış getirmek amaçlanmıştır. 2010-2011 akademik yılı ikinci dönemi boyunca devam eden çalışma, Türkiye'de Mustafa Kemal Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümüne kayıtlı 87 öğrenciyi kapsamaktadır. Katılımcılar birinci öğretim (44) ve ikinci öğretim (43) olarak iki gruptan oluşmaktadır. Çalışmanın başında öğrencilerin İngilizce geçmişleri ve bilgisayar kullanım alışkanlıkları hakkında genel bir fikre sahip olmak için demografik bir anket uygulanmıştır. Öğrencilerin İngilizce yeterlikleri başlangıç seviyesinde benzerlik göstermektedir. Veri toplama araçları başarı (dilbilgisi ve sözcük türü testi) ve tutum (öz yeterlilik ve tutum) testleri olmak üzere oluşturulmuştur. Çalışma karma yöntemli, nitel ve nicel araştırma desenine sahiptir. Çalışmanın nicel kısmı; ön test- son test statik grup ve statik grup karşılaştırması olmak üzere iki deneysel desene sahiptir. Çalışmanın nitel bölümü yarı yapılandırılmış görüşmeden oluşmaktadır.Deneysel çalışma bulguları, dilbilgisi başarısını ölçen ön ve son testler arasında anlamlı farklılıkların olduğunu göstermiştir. Dilbilgisi yapılarının kullanılmasındaki öz yeterliği ölçen ön ve son test sonuçlarında ise tek anlamlı farklılık BYU-BNC grubuna ait kip belirteçlerinin (modals) kullanımıdır. Tutum anketi sonuçları anlamlı bir farklılık belirtmemektedir. Çalışma sonunda öğrencilerin derlem kullanımı hakkındaki negatif görüşlerinin sebeplerini anlamak için uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme anketi beklenilmeyen sonuçlar vermiştir. Sonuçlara göre, katılımcıların çoğu gelecekte derlem ile İngilizce öğrenmeye aslında ilgi duydular fakat öncelikle temel İngilizce bilgilerini geliştirmeye ihtiyaç duymaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Derleme dayalı öğrenme, Concordance lines Tanıklı dizin satırları, İngilizce dilbilgisi öğrenimi, Düşük seviyede İngilizce öğrenen öğrenciler , BYU-BNC and AntConc 3.2.1 derlem araçları, Tutum
dc.description.abstractThe primary purpose of this study was to investigate the achievement and attitude of EFL Turkish students with low-level of English in learning grammatical rules through the two corpus tools: BYU BNC (Brigham Young University British National Corpus) and AntConc 3.2.1 (free classroom concordancer) with a small corpus specifically compiled from children's literature. By doing so, it was aimed to bring new insights to the discussion issues in the literature of corpus based grammar teaching studies carried out with low level students. The study which continued during the second term of the 2010-2011 academic year was composed of 87 students majoring in computer education and instructional technology in Mustafa Kemal University, Turkey. There were two groups in the sample: regular daytime class (44) and evening class (43) with similar basic level English proficiency. A demographic survey was administrated so that a general idea about students' English background, and computer use habits could be determined at the beginning of the studyData collection tools were generated as achievement measuring tools (grammar achievement test, part of speech query test) and attitude measuring tools (self confidence test and attitude test). The study had a mixed method research design: qualitative and quantitative approaches. The quantitative part of the study had two experimental research designs: the static group pretest-posttest and the static group comparison. The qualitative part of the study was semi-structured interview. The findings of the experimental research indicated that there are meaningful results between the pretest and posttest achievements in grammar. As for the pre and posttest of self confidence in using grammatical structures, the only meaningful difference was found out in modal use in BYU BNC group. When compared to the result of the attitude questionnaire, corpus use showed no meaningful difference. The results of the semi-structured interview, which was held to understand the underlying reasons beneath the learners' negative thoughts about corpus use at the end of the study was unexpected. Accordingly, most of the participants were indeed interested in learning English with corpus in future, but they first needed to develop their fundamental English knowledge. Key Words: Corpus-based learning, Concordance lines, Data-driven Learning, English grammar learning, Lower Level EFL students, BYU-BNC and AntConc 3.2.1, Attitudeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparison of two corpus tools in teaching grammar to lower level efl learners: The impact on achievement and attitude
dc.title.alternativeDüşük seviyede ingilizce bilgisine sahip öğrencilere dilbilgisi öğretiminde iki derlem aracının karşılaştırılması: Başarı ve tutum üzerindeki etki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmCorpus
dc.identifier.yokid10128879
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454434
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess