Show simple item record

dc.contributor.advisorTellioğlu, Ayda
dc.contributor.authorGüven, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669468
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 3. sınıf 2013 Fen Bilimleri dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Buna ek olarak fen bilimleri dersi öğretim programının uygulanması sırasında yaşanan sorunlarda öğretmen görüşlerine dayanılarak incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş 2014-2015 eğitim öğretim yılı Hatay ili Antakya ilçesinde bulunan ilkokul üçüncü sınıfta görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. İlkokul 3. Sınıf okutan 193 öğretmene anket, bu öğretmenler arasından random yoluyla seçilen 20 öğretmene de yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan anketten elde edilen veriler; frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalamaları hesaplanarak analiz edilmiştir. Öğretmenlerin programın boyutları arasındaki görüşlerinde mesleki kıdemlerine ve eğitim durumlarına göre anlamlı bir fark olup olmaması Kruskal Wallis testi, hizmet içi eğitip alıp almalarına göre anlamlı bir fark olup olmaması ise t testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre programın kazanım (X=3,65), içerik (X=3,81) ve öğrenme öğretme süreci (X=3,42) boyutlarına ilişkin anket maddelerine öğretmenler ortalama olarak `katılıyorum` görüşünü belirtmişlerdir. 2013 Fen Bilimleri Programının ölçme değerlendirme (X=3.06) boyutuna ilişkin anket maddelerine öğretmenler ortalama olarak `kararsızım` şeklinde görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlerin eğitim durumlarına ve mesleki kıdemlerine göre programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutları arasındaki görüşlerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim alıp almamasına yönelik programın genel boyutlarıyla ilgili görüşlerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenler Fen Bilimleri dersinin 3. Sınıftan itibaren uygulanmasını olumlu bulmuşlardır. Ayrıca programın kazanımlarının, içeriğinin öğrenci seviyesine uygun, çevre bilinci oluşturmada etkili, fen okuryazarı bireyler yetiştirmeye yönelik olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlere yapılan görüşmelerde ortaya çıkan programın uygulanmasıyla ilgili araç gereç yetersizliği, programın etkinliklerinin ve ölçme değerlendirme yöntemlerinin eksikliği, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitabı olmayışını temel sorunlar olarak ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: 2013 Fen Bilimleri Programı, Öğretmen Görüşleri, 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to evaluate 2013 third grade Science curriculum based on teacher's opinions. Additionally determining problems encountered with in the process of the implications of the science curriculum and solution suggestions was among the study goals.Convenience sampling technique was used for selecting research participants who worked as third grade teachers in Antakya, Hatay. After, 193 surveys were completed by the teachers, semi-structured interviews were conducted with 20 randomly selected participants among them. This study is designed in a survey model. Surveys and semi- structured interview protocols were used as data collection tools. The data collected though surveys were analyzed by calculating the frequencies, percentages, standard deviations and arithmetic mean. While Kruskal Wallis test was used to determine whether there is a significant difference in teachers' opinions about the dimensions of the curriculum based on their work experience and their pre-service education; t test was chosen to determine whether there is a significant difference in teachers' opinions based on whether they received in-service trainings. According to the research results, survey items teachers responded `I agree` between survey items on average in relation to curriculum gains (X=3.65), content (X=3.81) and learning-teaching processes (X=3.42) . In terms of 2013 Science curriculum's assessment and evaluation (X=3.06) dimensions, between survey items on average teachers reported `undecided`. No significant difference was found among teachers when the curriculum gains, content, learning-teaching processes, and assessment and evaluation dimensions were evaluated based on the teachers' work experiences and pre-service preparations. Teachers thought that teaching science starting from third grade was a positive development. Additionally, they found the curriculum gains and the content appropriate for students' levels, effective in creating environmental consciousness, and aimed at preparing individuals who are science literate. When it comes the problems related to the implications of the curriculum teachers reported the lack of equipment and materials; assessment and evaluation methods; student work of book and teacher book. Key words: 2013 science curriculum, Teacher opinions, third grade scienceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of teachers about the 3th class science curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10103831
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422958
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess