4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: Hatay ili örneği
dc.contributor.advisor | Hali, Servet | |
dc.contributor.author | Çiçek, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:28Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669442 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin kazandırılmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde olup betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Hatay ili merkez ve Altınözü ilçesinin on dört (14) ilkokulunda görevli 4. sınıf sosyal bilgiler öğretimi yapan 66 kadın, 54 erkek olmak üzere toplam 120 sınıf öğretmeni ve bu okullarda öğrenim gören 141 kız ve 119 erkek olmak üzere toplam 260 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, çalışma evreninin büyük olması nedeniyle örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örneklem maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenerek oluşturulmuştur. Araştırmada verileri toplamak amacıyla, öğretmen ve öğrencilere yönelik `Değerler Eğitimi Anketi` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS 21.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; öğrencilerin değer kazanımının `sevgi-hoşgörü` boyutunda en yüksek olduğu, toplumsal ilişkilerde ise zayıf olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca dördüncü sınıf öğrencilerinin değerleri kazanımlarını kardeş sayısı, ailenin eğitim düzeyi ve medyanın önemli ölçüde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarındaki öğretmen görüşlerine göre; dördüncü sınıf öğrencilerinin değerleri kazanımlarını öğretmenlerin yaşı, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları bölümün etkilediği; değerlerin öğretimi sürecinde en çok uygulanan yöntem ve tekniğin tartışma, örnek olay ve soru-cevap olduğu, öğretim sürecinde en çok karşılaşılan zorlukların müfredat yoğunluğu, ailelerin değer eğitimine önem vermemesi ve kitle iletişim araçlarındaki olumsuz örnekler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler, Sosyal Bilgiler dersi, değerler eğitimi | |
dc.description.abstract | This study is made to evaluate teacher and student views about 4th grade social studies lessons' curriculum which include adding values. This study is a descriptive survey model. This study's sample constitutes from 66 women, 54 men and in total 120 social studies teachers who work in 14 primary school in Hatay Province center and Altınözü district and 260 4th grade students (141 girls, 119 boys) who studies in those schools. Because of the target population of the study is large; sampling is used in the study. The sampling is constituted by identified maximum variation sampling method. In the study, to collect data, `Values Education Survey` is used for teachers and students. The findings which obtained from the study were analyzed with 21.0 Statistical Package for the Social Sciences. In the analysis of the data, t-test and one-way analysis of variance are used.According to the results of the study, students' values achievement is the highest in dimension of `love and tolerance` and low in social relationships. Moreover: number of siblings, family's education level and media affects 4th grade students' values achievement considerably. According to the teachers' views in the results of the study; teachers' age, their professional seniority and the department which they graduated affects 4th grade students' values achievement. In the process of values education the most used methods and techniques are discussion, case method and question and answer method. In the process of education, the most encountered difficulties are decided as; curriculum excessiveness, family's ignorance of values education and negative examples in the media.Key words: Values, Social Sciences Lesson, Values Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: Hatay ili örneği | |
dc.title.alternative | Teachers' and students' views about 4th grade social studies lesson's curriculum which include adding values: sample of Hatay province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-21 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Hatay | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10168668 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 486414 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |