7. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri
dc.contributor.advisor | Kan, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Demir, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:26Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669437 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerin eleştirel okuma becerilerinin incelenmesidir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Hatay ili Antakya ilçesinde bulunan Ataker Ortaokulu, Hayrettin Özkan Ortaokulu ve Ayşe Fitnat Ortaokuluna devam eden 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri için araştırmacı tarafından geliştirilen Eleştirel Okuma Becerisi Ölçme Aracı ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Haftalık olarak okumaya daha fazla süre ayıran öğrencilerle yıl boyunca daha çok kitap okuyan öğrencilerin eleştirel okuma testinden daha yüksek puan aldıkları belirlenmiştir. Türkçe dersinde kendini başarılı ve çok başarılı gören öğrenciler ile Türkçe dersinde birinci dönem sonu ders notu yüksek olan öğrencilerin eleştirel okuma testinden aldıkları puanların yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte eleştirel okuma becerisi ile televizyon, bilgisayar veya tablet karşısında geçirilen süre arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the critical reading skills of 7th grade students. In the study descriptive scanning model was used. 300 students from Ataker Secondary School, Hayrettin Özkan Secondary School and Ayşe Fitnat Secondary School which are located in province of Antakya in Hatay, compose the study grup of the research. For the data of the research, the Critical Reading Skill Assessment Tool developed by the researcher and Personal Information Form were used. The obtained data were analyzed by independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA).As a result of the research, it was determined that the critical reading levels of the 7th grade students are in the middle level. It was also found that there was a significant difference between female students and male students in favor of female students. It was found that Students who spend more time weekly reading and students who read much more books during the year scored more in critical reading test. Students who see themselves as successful and very successful in Turkish lesson and students who have a high score in the first semester in Turkish lesson were found to have higher scores from the critical reading test. However, it wasn't found a significant relationship between critical reading skills and the time spent on television, computer, or tablet. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri | |
dc.title.alternative | Critical reading skills of 7th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Critcal reading | |
dc.identifier.yokid | 10150769 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463114 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |