Show simple item record

dc.contributor.advisorÖntürk, Nurşen
dc.contributor.authorCerşit, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:07:34Z
dc.date.available2021-05-08T10:07:34Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669209
dc.description.abstractGelisen teknolojiler nedeniyle hız limitleri artan, daha konforlu ve güvenilir kullanımolanakları saglayan tasıtların en dikkat edilmesi gereken parçaları teker baglantı ve yönlendirmesistemleridir. Bu sistemler araçlarda, tekerlekleri her yönde eksenel yüklere uyumlu bir sekildegövdeye baglar ve yönlendirme islevini gerçeklestirirler. Bu parçaların en basında rot ve rotilelemanları gelmektedir. Araçlarda güvenlik açısından basrolü oynayan bu parçaların üretimteknikleri bu tez çalısmam da incelenmistir. Bu tez de ayrıca; dövme yöntemiyle üretilen rot verotil kalıplarının tasarımı, yapımı ve kontrol yöntemleri sunulmustur. Bu kalıplarınhazırlanmasında önceleri basit talaslı imalat yöntemleri sonra elektro erozyon yöntemi son olarakda bilgisayar destekli CAD ? CAM (cimatron) programları kullanılmaktadır. Elektro erozyon1943 yılında Rus arastırmacıların elektrik kıvılcım atlaması ile metallerin birbirlerini asındırdıgınıkesfetmelerine ragmen 1960'ların sonlarında elektronik kontrol sistemlerinin gelismesiyle yaygınkullanılmaya baslamıstır. Ancak bu yöntem çok kullanıslı olsa da, kalıp isleme sürecininuzunlugu, harcanan enerji miktarının çoklugu, küçük ve çok hassas boyutlarda zorlanılması gibidezavantajları dikkat çekmektedir. Gelisen bilisim çagı ile kalıp isleme yöntemleri de yenilenerekhassas isleme yapan CAD ? CAM (cimatron) tasarım ve isleme programları gelistirilmistir.Hazırladıgım bu tez çalısmam da dövme yöntemiyle üretilen tasıtlarda güvenirliligi birincidereceden önemli rot ve rotil kalıplarının cimatron programı kullanılarak tasarımı yapılmıstır.Anahtar Kelimeler: Rot, Rotil, Cimatron, Elektro-Erozyon, Kalıplama
dc.description.abstractToday?s automobile manufacturers produce cars with better safety features, more luxuryoptions and faster acceleration by the help of advanced technology. During the automobilemanufacturing process two of the most important parts, which need extra attention, arecomponents of wheel connection and direction systems. These systems are connecting the wheelsto the body, compatible with axial weights and provide wheels to turn. Two of the majorcomponents of these systems are tie rod and ball joint. In this research, the production techniquesof these components, which play a major role in automobiles? safety, are examined. Design andmanufacture techniques of tie rod and ball joint molds and control methods are also presented.Originally basic metal shaving methods were used to prepare these molds, later on the electroerosionmethod was discovered, and finally computer aided design and production machines weredeveloped for more efficient manufacturing. Although the Russian researchers discovered theelectro-erosion method in 1943, it wasn?t until late 1960?s that it was used widely along with thedevelopment of electronic control systems. Even though it was very useful method, it had somedisadvantages such as long process time, spending more energy and facing with difficulties whenworking on smaller pieces. Together with advancing data-processing age, mold-manufacturingmethods are renewed and CAD-CAM (computer aided design - computer aided manufacturing)programs are developed.In this thesis that I prepared, I explained how to design tie rod and ball joint molds whichhas critical importance in automobile manufacturing by using the CAD-CAM programs.Key Words: Tie Rod, Ball Joint, Cimatron, Electro-Erosion, Formingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleCimatron programı ile tarım araçlarının rot ve rotil tasarımı
dc.title.alternativeDesign of tie rod and ball joint for agricultural vehicles by using the cad-cam programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9010308
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid179494
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess