Lastik konveyör bantlarının eklenme yöntemleri ve teknik ayrıntıları
dc.contributor.advisor | Baltacıoğlu, Nuran | |
dc.contributor.author | Çankir, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:05:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:05:23Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2021-02-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/668343 | |
dc.description.abstract | ÖZETLAST K KONVEYÖR BANTLARININ EKLENME YÖNTEMLER ve TEKN KAYRINTILARIBantlı Konveyör Sistemlerine taşınacak yük cins ve miktarına göre lastikbant seçimi yapılırken güvenlik katsayıları 5-10 arasında seçildiğinden, projeyüklerinde lastik bandın kopmaması için sonsuz uç elde etmek için yapılan bantekinin de en az bandın mukavemetinde olması istenir. Oysa ki uygulamada( sdemir Limanı) bantlarda yapılan eklerin kopmasından kaygı edildiğinden 2000t/h kurulu kapasitedeki bantların uzun yıllar 600-700 t/h kapasitelerdeçalıştırıldığı yine de sık sık ek yerlerinin koptuğu ve tahliyede uzun süreliduruşlara neden olduğu tespit edilmiştir.Bu çalışmanın amacı; en az bandın sahip olduğu kopma mukavemetdeğerlerinde ek yapabilmek için uygulanması gereken yöntem ve teknikleriaraştırıp, uygulayarak elde edilen sonuçları derleyerek konuyla ilgili çalışanlarınbaşvurulabileceği bir kaynak kitap haline getirmektir.2006, 84 sayfaAnahtar Kelimeler: Bantlı taşıyıcı, Taşıyıcılar, Vulkanizasyon | |
dc.description.abstract | ABSTRACTSPILICING METHODS AND TECHNICAL DETAILS OF CONVEYOR BELTSBecause of factor of safety is taken between 5 and 10 while choosing belt typesfor conveyor systems, for not tearing of conveyor belt under project loads, desiredstrength of splicing point which is done to make belts endless is wished as strong asat least main belt. But in application in Isdemir Port, it was observed that for thereason of tearing anxiety at splicing points, 2000 t/h established capacity ofconveyor system was run at a capacity of 600-700 t/h for years, nevertheless thebelt was torn very often and was stopped discharging for a long time.The aim of this study is to research and experience the belt splicing methodsand techniques in order to obtain enough tearing strength at splicing point at leastmain belt has. And is to compile them in a book which would be a source inapplication for relevant2006, 84 pagesKey Words: Belt Conveyor, Vulcanizing, Splicing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Lastik konveyör bantlarının eklenme yöntemleri ve teknik ayrıntıları | |
dc.title.alternative | Spilicing methods and technical details of conveyor belts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-09 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 167484 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 183921 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |