Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Kayhan
dc.contributor.authorKeskinkiliç, Abdulgani
dc.date.accessioned2021-05-08T10:04:31Z
dc.date.available2021-05-08T10:04:31Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/667887
dc.description.abstractBu çalışmada; Antik kentlerin çevresel etmenlerle birlikte tarihini, kültürünü ve sosyal yaşantısını bilgisayar destekli üç boyutlu görüntülerle canlandırmak amaçlanmıştır. Bu araştırma özellikle tarihsel kalıntıları büyük kısmı günümüze kadar ulaşamayan varlığını ancak geçmişteki kitap, harita, yazıt ve resimlerden anlaşılan antik kentlerin görüntülenmesinde bir araç olacaktır.Araştırmada, tarihi araştırma ve benzeri örneklerin karşılaştırmalı etüdü sonucunda; dönemler itibariyle değişikliğe uğramış, eklenmiş, kısmen yıkılmış veya yok olmuş öğelerin veya yapıların ilk tasarımlarındaki süreçten itibaren tarihsel durumlarını belirten modeller üretilerek görselleştirilmiştir. Elde edilen görüntüler animasyon haline getirilerek hareketlendirilmiş, ses, ışık, ve benzer görsel efektler eklenmiştir. Animasyonların dışında ayrıca Antakya ile ilgili yapılacak bu çalışmada farklı bir teknik kullanılmıştır. Modellemesi yapılan mekan bir oyun motoru (Play engine) içine yüklenerek eş zamanlı görüntülerin elde edilmesi sağlanmıştır.Sonuç olarak elde edilen bu görüntüler ile, parçaların tekrar birleştirilmeleri söz konusu olmasa da bu şekildeki bilgisayar destekli görselleştirilmeler ve restitüsyon çalışmaları, bir eserin özgün tasarımını açıklamak, tarihi gelişimini irdelemek, kalıntıların daha iyi kavranabilmesini sağlanmıştır.Bu Araştırmada bilimsel ve teknolojik verilerin doğrultusunda sanatsal yönden de bazı çalışmalar yapılmıştır. Modellenen kentler içerisinde dönemini yansıtan mekan, kostüm ve donatı elemanları ile senaryolu canlandırma ve dramaların görsel efektlerle birlikte sunulmuştur.Araştırmada elde edilecek sonuçlar görsel niteliği zengin çalışmalardır. Görüntülerin temelde tanıtım, araştırma, ve eğitim olmak üzere üç farklı alanda kullanılması planlanmaktadır.
dc.description.abstractThis study aims at revitalizing the history, culture and social life of ancient cities with their environmental factors through computer-aided 3 dimensional (3-D) images. This study will be a tool to visualize ancient cities whose historical remaining did not remain intact and existence is known by books, maps, pictures, and inscriptions.In this study, as a result of historical investigations, and comparative analyses of similar examples; objects or structures subjected to changes over eras, partly damaged or lost were visualized by producing models reflecting their historical condition from their initial design process. Images obtained were converted to animations with the addition of motion, sound, light, and related effects. In addition to animations, a different technique was implemented in this study concerning Antakya: the space having being modeled was installed in a Play engine to obtain simultaneous images.Though eventually impossible to bring together the pieces with these images, these kinds of computer-aided visualizations and reassembling studies helped to better explain original design of an artwork, review its historical development and understand its remaining.In this study, additional architectural studies were conducted in light of scientific and technological datasets, as well: modeled cities were presented with their historical settings, costumes and fitting elements, narrative animation, and emotional visual effects.Findings obtained from the research were the ones with rich visual contents. Images will be mainly used in the three domains of presentation, research and education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıtr_TR
dc.subjectLandscape Architectureen_US
dc.titlePeyzaj görüntüleme sistemlerinde gerçek zamanlı motorların kullanımı
dc.title.alternativeUsing real-time engine from landscape architecture visualization system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPeyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid383035
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid275376
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess