Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Ergül
dc.contributor.authorBaltacioğlu, Mustafa Kaan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:04:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:04:09Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/667709
dc.description.abstractBu çalışmada anisol (CH3OC6H5), etil benzoat (C9H10O2) ve metil benzoat (C6H5COOCH3), standart dizel yakıtları ile hacimsel olarak %1,5, % 3 ve %5 oranlarında karıştırılarak dizel motorlarda kullanılmasının motor performans ve egzoz emisyonlarına olan etkileri incelenmiştir. Yapılan çalışmada katkı olarak kullanılan anisol, etil benzoat ve metil benzoatın dizel yakıt özelliklerine etkileri analiz edilmiş ve bu etkiler grafiklerle karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Katkı maddelerinin motor performansına etkileri sebepleriyle ortaya konmuştur. Ayrıca çevreye zararlı olan NOx, CO2 ve CO gibi emisyon gazlarının salınımını en aza indirgemiş katkı maddesi optimum karışım oranı ile tespit edilmiştir. Çalışmalar esnasında yanma analiz motoru tam yük ve değişik devirlede yüklere tabi tutulmuştur. Motor gücü, tork, özgül yakıt tüketimi, karbon monoksit, azot oksit ve karbon dioksit salınımları grafikler halinde karşılaştırmalı olarak sunulmuş ve yorumları yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, anisole (CH3OC6H5), ethyl benzoate (C9H10O2) and methyl benzoate (C6H5COOCH3) were blended with standard diesel fuel at the volumetric ratio of %1,5, %3, %5 to research the effects of additives to performance and emissions on diesel engines. In the present study, effects of using anisole, ethyly benzoate and methyl benzoate as additives to diesel fuel properties have examined, these effects have been interpreted as comparative graphs. Effects of additives to the engine performance has presented with reasons. Also with optimum mixing ratio, additive is determined which minimize release of emission gases such as NOx, CO2 and CO that are harmful to the environment. During studies combustion test engine worked with full load, subjected to different cycle loads. Engine power, torque, specific fuel consumption, carbon monoxide, nitrogen oxide, carbon dioxide emissions are presented by graphics with comparison and commented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectPetrol ve Doğal Gaz Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPetroleum and Natural Gas Engineeringen_US
dc.titleYakıtlarda farklı katalizörlerin kullanımı ile içten yanmalı motorlarda performans ve emisyon değişimleri
dc.title.alternativePerformance and emission changes on internal combustion engines by using different additives
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExhaust  
dc.subject.ytmDiesel fuels
dc.subject.ytmDiesel engines
dc.subject.ytmMotor performance
dc.subject.ytmFuels
dc.subject.ytmExhaust emissions
dc.subject.ytmFuel consumption
dc.subject.ytmAdditives
dc.identifier.yokid420710
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301075
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess