Show simple item record

dc.contributor.advisorAtahan, Ali Osman
dc.contributor.authorYücel, Ayhan Öner
dc.date.accessioned2021-05-08T10:03:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:03:57Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/667606
dc.description.abstractBu çalışmada, özellikle duble yollarda yüzeysel drenaj için refüjde inşa edilen üçgen ve trapez kesitli kanallarının araçlar için yaratabileceği güvenlik sorunları incelenmiştir. Bu sorunların sebeplerinin net olarak ortaya konması ve gerekli çözüm önerilerinin belirlenmesi için dinamik analizler ve simülasyonlar yapılmıştır. Analizlerde kanalların geometrisi, araçların özellikleri, araçların kanala girme açısı ve hızları değişkenler olarak kullanılmıştır. Hem kanal hem de araçlar sonlu elemanlar metodu kullanılarak modeller oluşturulmuş ve LS-DYNA yardımıyla dinamik etkileşimler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, üçgen veya trapez kesitli drenaj kanallarının araçlar için güvenli olmadığı, araçların ya kanal içerisinde takla atma veya karşı şeride kontrolsüz girme riski oluşturabileceği belirlenmiştir. Bu sebeple, kanala girecek araçların güvenliğini sadece otokorkuluk kullanılarak sağlanabileceği belirlenmiş ve kullanılması önerilen otokorkuluk tip ve uygulama yerlerini içeren standartlar oluşturulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, a safety investigation was performed for triangular and trapezoidal cross-sectional surface drainage stuructures built at roads. Dynamic analysis and simulations were carried out to determine reasons for safety concerns and suggest appropriate countermeasures. Draiange structures geometry, characteristics of vehicles entering these structures,vehicle approach angle and velocity were described as parameters for the analysis. Finite element models of drainage structures and vehicles were modeled using finite element method and dynamic interaction was analyzed using LS-DYNA. Based on the analysis results both triangular and trapezoidal drainage structures were detaermined to have safety risks of overturning and traversing for entering vehicles. For this reason guardrail use is strongly recommended. Finally, a set of guardrail standards were prepared for appropriate type and application locations to provide safety for vehicles entering the drainage structures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKarayolu yağmur drenaj kanallarının araç güvenliğine etkisinin dinamik analizler kullanılarak incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of highway drainage channels on vehicle safety using dynamic analyses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGuardrail
dc.subject.ytmDynamic analysis
dc.subject.ytmSimulation
dc.identifier.yokid432702
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid329527
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess