Karayolu yağmur drenaj kanallarının araç güvenliğine etkisinin dinamik analizler kullanılarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Atahan, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Yücel, Ayhan Öner | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:03:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:03:57Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/667606 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, özellikle duble yollarda yüzeysel drenaj için refüjde inşa edilen üçgen ve trapez kesitli kanallarının araçlar için yaratabileceği güvenlik sorunları incelenmiştir. Bu sorunların sebeplerinin net olarak ortaya konması ve gerekli çözüm önerilerinin belirlenmesi için dinamik analizler ve simülasyonlar yapılmıştır. Analizlerde kanalların geometrisi, araçların özellikleri, araçların kanala girme açısı ve hızları değişkenler olarak kullanılmıştır. Hem kanal hem de araçlar sonlu elemanlar metodu kullanılarak modeller oluşturulmuş ve LS-DYNA yardımıyla dinamik etkileşimler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, üçgen veya trapez kesitli drenaj kanallarının araçlar için güvenli olmadığı, araçların ya kanal içerisinde takla atma veya karşı şeride kontrolsüz girme riski oluşturabileceği belirlenmiştir. Bu sebeple, kanala girecek araçların güvenliğini sadece otokorkuluk kullanılarak sağlanabileceği belirlenmiş ve kullanılması önerilen otokorkuluk tip ve uygulama yerlerini içeren standartlar oluşturulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, a safety investigation was performed for triangular and trapezoidal cross-sectional surface drainage stuructures built at roads. Dynamic analysis and simulations were carried out to determine reasons for safety concerns and suggest appropriate countermeasures. Draiange structures geometry, characteristics of vehicles entering these structures,vehicle approach angle and velocity were described as parameters for the analysis. Finite element models of drainage structures and vehicles were modeled using finite element method and dynamic interaction was analyzed using LS-DYNA. Based on the analysis results both triangular and trapezoidal drainage structures were detaermined to have safety risks of overturning and traversing for entering vehicles. For this reason guardrail use is strongly recommended. Finally, a set of guardrail standards were prepared for appropriate type and application locations to provide safety for vehicles entering the drainage structures. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Karayolu yağmur drenaj kanallarının araç güvenliğine etkisinin dinamik analizler kullanılarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of highway drainage channels on vehicle safety using dynamic analyses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Guardrail | |
dc.subject.ytm | Dynamic analysis | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.identifier.yokid | 432702 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 329527 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |