Bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme dersi etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldız, Bünyamin | |
dc.contributor.author | Benzer, Ali İhsan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:02:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:02:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666998 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin uzamsal yetenekleri ile üç boyutlu modelleme ve dersine yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği programında öğrenim gören 55 öğrenci katılmıştır. Deneysel süre 14 hafta sürmüştür. Araştırmada ön-test, son-test modeline dayalı yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak `Purdue Uzamsal Görselleştirme: Döndürme Testi` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `3B Modellemeye ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yeteneklerini geliştirdiği ayrıca üç boyutlu modellemeye ve dersine yönelik tutumlarını artırdığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the effects of computer-assisted three-dimensional modeling activities on university students` spatial abilities and attitudes towards three-dimensional modeling and the course. The study group of the research was composed of 55 students studying at computer education and instructional technology program of a state university. The experimental period lasted 14 weeks. The research was prepared based on pre-test and post-test quasi-experimental design. `The Purdue Spatial Visualization Test-Visualization of Rotations (PSVT:R)` and `Attitude Scale towards 3D Modeling and 3D Modeling Course` which is developed by the researcher were used as data collection tools in the study. According to the results of the research, it was determined that computer-assisted three-dimensional modeling activities improved the spatial abilities of the students and also increased their attitudes towards three-dimensional modeling and the course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme dersi etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer aided three dimensional modeling course activities on students` spatial abilities and attitudes towards the course | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Enformatik Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10185993 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 499546 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |