Show simple item record

dc.contributor.advisorZembat, İsmail Özgür
dc.contributor.authorBayram, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-08T09:53:33Z
dc.date.available2021-05-08T09:53:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666692
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul matematik öğretmenlerinin standart ve standart olmayan birimlerle alan ve hacim ölçme konularında ortaya atılan `alternatif çözüm yollarını analiz etme` ve ` 'neden' sorularına cevap verme` uzmanlık alan bilgilerinin mahiyetini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Konya'da yer alan 6 farklı okuldan 12 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Çalışma temel nitel araştırma olarak tasarlanmış olup öğretmenlerin uzmanlık alan bilgilerine dair veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yardımıyla toplanmıştır. Araştırma sonunda alternatif çözüm yollarını analiz etme uzmanlık alan bilgisinin, ilgili literatürle paralel olarak, öğretmenlerin ölçmeye dair mevcut perspektifinde değişiklik yapmayı gerektirdiği belirlenmiştir. Öte yandan neden sorularına cevap verme uzmanlık alan bilgisinin ise öğrenciye `bir şekilde` cevap vermeye karşılık gelmediği bulunmuştur. Söz konusu cevap verme faaliyetinin öğrencilerin `neden` sorularının temelinde yer alan matematiksel alt yapının gözetilerek yapılması gerektiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted in order to investigate the nature of the specialized content knowledge of middle school mathematics teachers with respect to `analyzing students' alternative solution stretegies` and `responding to students' why questions` about area and volume measurement with standart and non-standart units. 12 middle school mathematics teachers from 6 different schools in Konya participated in the study. This study is designed as a basic qualitative study in which the data about teachers' specialized content knowledge was gathered through semi-structured interviews. The results indicated that the specialized content knowledge of `analyzing students' alternative solution strategies` requires, as is the case in the relevant literature, shift in current measurement perspectives of teachers. In addition, it was also found that the specialized content knowledge of `responding to students' why questions` does not really correspond to `replying to students' questions in a way`. The task of responding to students' questions needs to done by taking into account the underlying mathematical structure of `why` questions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin ölçme öğrenme alanı bağlamında uzmanlık alan bilgilerinin mahiyeti
dc.title.alternativeThe nature of middle school mathematics teachers' specialized content knowledge in the context of measurement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmContent knowledge
dc.identifier.yokid10106080
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEVLANA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid619053
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess