Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkaya, Hilmi
dc.contributor.authorPekcan, Turhan Haluk
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666681
dc.description.abstractBu araştırma ile sosyal yapılandırmacı yaklaşımın ilköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılma durumu incelemiştir. Araştırmada tarama modeline göre tasarlanmış veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyal Yapılandırmacılık Ölçeği` ve `Öğretmen Formu` verilerin elde edilmesi için kullanılmıştır. Veriler, 2009 ? 2010 öğretim yılı içinde Denizli İl merkezine bağlı ilköğretim okullarından elde edilmiştir. Ölçek Denizli il merkezine bağlı okullarda 87 sınıf öğretmenine ve 910 beşinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonuçları özetle şöyledir:1.Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminin yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak gerçekleştirildiği gözlenmiştir.2.Öğretmenler sınıflarında sosyal yapılandırmacı yaklaşıma uygun etkinlikler düzenlemektedir.3.Öğrencilerin ölçeğe verdiği cevaplar; cinsiyet, ebeveynlerinin öğrenim durumu ve kardeş sayılarıyla anlamlılık göstermekte, ailenin gelir durumuna göre ise bir anlamlılık göstermemektedir.4.Öğrencilerin ölçeğe verdiği cevaplar; öğretmenlerin cinsiyetine, mezun oldukları okula ve kadro durumlarına göre anlamlılık göstermemekle birlikte, öğretmenlerinin kıdem yılına göre bir anlamlılık göstermektedir.5.Öğretmenlerin forma verdikleri cevaplara göre, yapılandırmacı yaklaşımı uygularken en fazla sorun yaşadıkları alan öğretim programı kaynaklı sorunlardır.6.Öğretmenler kaynak bulma ve kullanma konusunda sorun yaşamaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Eğitim Programı, Sosyal Yapılandırmacılık, İlköğretim, Sınıf Öğretmeni
dc.description.abstractIn this study, the social constructivist approach to elementary social studies courses used in the case of the fifth grade were examined. Screening model designed for study data collection techniques have been used. In this study, researchers developed by the `Social Constructivism Scale` and `Teacher Form` has been used to obtain the data. Survey data from 2009 to 2010 academic year in primary schools connected to the city center of Denizli was obtained. Study based on data from schools central province of Denizli 87 branches serving in the fifth grade classes and their teachers were obtained from 910 fifth grade students..In the analysis of data, descriptive statistics, were used.Summarizes the results of this study are as follows:1.Teaching fifth grade social studies class was carried out in accordance with the constructivist approach was observed.2.Teachers in classroom activities are organized according to social constructivist approach.3.Giving students the answers to the scale, gender, parents education status, number of siblings to show their significance, according to the family's income status is not showing a significant.4.Giving students the answers to the scale, the gender of teachers, alumni and staff to the school situation according to their significance is not shown, but according to seniority is a significance.5.According to the answers of the teachers form, having the most trouble when you apply the constructivist approach is curriculum areas6.Teachers are having problem about how to find resources and use them.Key Words: Social Studies, Curriculum, Social Constructivism, Primary School, Classroom Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sosyal yapılandırmacılığın kullanılma durumu (Denizli ili örneği)
dc.title.alternativeA state of social constructivist approach in the fifth grade social studies classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial constructivist learning environment design
dc.subject.ytmDenizli
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid361725
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250883
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess