İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sosyal yapılandırmacılığın kullanılma durumu (Denizli ili örneği)
dc.contributor.advisor | Demirkaya, Hilmi | |
dc.contributor.author | Pekcan, Turhan Haluk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:24Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666681 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile sosyal yapılandırmacı yaklaşımın ilköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılma durumu incelemiştir. Araştırmada tarama modeline göre tasarlanmış veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyal Yapılandırmacılık Ölçeği` ve `Öğretmen Formu` verilerin elde edilmesi için kullanılmıştır. Veriler, 2009 ? 2010 öğretim yılı içinde Denizli İl merkezine bağlı ilköğretim okullarından elde edilmiştir. Ölçek Denizli il merkezine bağlı okullarda 87 sınıf öğretmenine ve 910 beşinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonuçları özetle şöyledir:1.Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminin yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak gerçekleştirildiği gözlenmiştir.2.Öğretmenler sınıflarında sosyal yapılandırmacı yaklaşıma uygun etkinlikler düzenlemektedir.3.Öğrencilerin ölçeğe verdiği cevaplar; cinsiyet, ebeveynlerinin öğrenim durumu ve kardeş sayılarıyla anlamlılık göstermekte, ailenin gelir durumuna göre ise bir anlamlılık göstermemektedir.4.Öğrencilerin ölçeğe verdiği cevaplar; öğretmenlerin cinsiyetine, mezun oldukları okula ve kadro durumlarına göre anlamlılık göstermemekle birlikte, öğretmenlerinin kıdem yılına göre bir anlamlılık göstermektedir.5.Öğretmenlerin forma verdikleri cevaplara göre, yapılandırmacı yaklaşımı uygularken en fazla sorun yaşadıkları alan öğretim programı kaynaklı sorunlardır.6.Öğretmenler kaynak bulma ve kullanma konusunda sorun yaşamaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Eğitim Programı, Sosyal Yapılandırmacılık, İlköğretim, Sınıf Öğretmeni | |
dc.description.abstract | In this study, the social constructivist approach to elementary social studies courses used in the case of the fifth grade were examined. Screening model designed for study data collection techniques have been used. In this study, researchers developed by the `Social Constructivism Scale` and `Teacher Form` has been used to obtain the data. Survey data from 2009 to 2010 academic year in primary schools connected to the city center of Denizli was obtained. Study based on data from schools central province of Denizli 87 branches serving in the fifth grade classes and their teachers were obtained from 910 fifth grade students..In the analysis of data, descriptive statistics, were used.Summarizes the results of this study are as follows:1.Teaching fifth grade social studies class was carried out in accordance with the constructivist approach was observed.2.Teachers in classroom activities are organized according to social constructivist approach.3.Giving students the answers to the scale, gender, parents education status, number of siblings to show their significance, according to the family's income status is not showing a significant.4.Giving students the answers to the scale, the gender of teachers, alumni and staff to the school situation according to their significance is not shown, but according to seniority is a significance.5.According to the answers of the teachers form, having the most trouble when you apply the constructivist approach is curriculum areas6.Teachers are having problem about how to find resources and use them.Key Words: Social Studies, Curriculum, Social Constructivism, Primary School, Classroom Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sosyal yapılandırmacılığın kullanılma durumu (Denizli ili örneği) | |
dc.title.alternative | A state of social constructivist approach in the fifth grade social studies classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social constructivist learning environment design | |
dc.subject.ytm | Denizli | |
dc.subject.ytm | Constructivist learning | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 361725 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250883 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |