Show simple item record

dc.contributor.advisorDalkıran, Esra
dc.contributor.authorOkan, Soner
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666679
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki yeterlikleri gerçekleştirme düzeylerini belirleyebilmektir. Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2008-2009 Eğitim ve Öğretim Yılı' nda Diyarbakır il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 3089 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrende yer alan ilköğretim okulları arasından tesadüfi örnekleme yolu ile seçilen ilköğretim okullarında görev yapan 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Bu araştırmada veri toplamak amacıyla literatür taranıp uzman görüşü alınarak 55 maddeden oluşan anket hazırlanarak ön uygulaması yapılmıştır. Anketin planlama bölümü için Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı 0,913; uygulama bölümü için 0,961; değerlendirme bölümü için 0,806 olarak bulunmuştur. Geliştirilen anket, Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü' nden gerekli iznin alınmasının ardından örneklem grubuna uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilere göre; sınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki planlama ile ilgili yeterlikleri gerçekleştirme düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Müzik dersinin uygulama aşamasında materyal kullanımının azlığı dikkat çekmektedir. Çalgı eğitiminin ?Ara Sıra? düzeyinde gerçekleştiği ancak bu düzeyin üstüne çıkılması gerektiği söylenebilir. Elde edilen istatistiksel verilerden ankete katılan sınıf öğretmenlerinin, müziksel etkinlikler düzenleme, öğrencileri konser ve dinleti programlarının yanı sıra, çevredeki müzik kurum ve kuruluşlarına götürme gibi ders dışı etkinliklere de yeterli zaman ayırmadıkları da görülmektedir. Anketin müzik uygulama bölümündeki verilerine bakıldığında sınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki uygulama ile ilgili yeterlikleri gerçekleştirme düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Ankete katılan sınıf öğretmenlerinin müzik dersinin değerlendirilmesi ile ilgili verilerine bakıldığında, yeterliklerin beklenen düzeyde gerçekleştirildiği görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuş ve maddeler halinde sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler:Müzik dersi, sınıf öğretmeni, yeterlik.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the levels of the implementation of elementary school teachers? adequacy for music education. General screening model was used in the execution of the research. 3089 elementary school teachers, who have taught in Academic Year 2008-2009 in the centre of Diyarbakır, have constituted the structure of the research.The sampling of the research has been formed by 300 teachers who have been chosen from the elementary schools randomly.In this study, a preliminary application is performed by preparing a 55 item questionnaire which was made after scanning domestic and foreign literature and getting the experts? opinions. Cronbach Alpha reliability coefficient has been found as 0,913 for the survey planning,0,961 for the application, and 0,806 for the evaluation. The developed questionnaire was applied to the sample group after getting the required permissions from Diyarbakır Provincial National Education Directorate. According to the data obtained in the study, it is found out that elementary school teachers do not perform sufficiently the adequacies related to planning on the music education. The scarcity of the use of materials in the application draws attention. Instrument training is performed at the level of occasionally but it can be said that this level should exceed. According to the statistical data obtained, it has been seen that elementary school teachers that are participated in the survey do not allocate enough time for extracurricular activities such as organizing musical activities, taking students out to concerts and music institutions at the province. According to the data, it has been understood that elementary school teachers have not sufficiently performed the adequacies related to applications on music education. By looking at the levels of the elementary school teachers? performs for adequacy of evaluation, it is seen that the adequacies have been carried out at the expected level. According to the results of the survey, some advices are given and listed as items.Key Words:Adequacy, elementary school teacher, music lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki yeterlikleri gerçekleştirmelerine ilişkin görüşleri: Diyarbakır il örneği
dc.title.alternativeThe views of elementary school teachers on the implementation of adequacy for music lesson: Diyarbakır province sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid360754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250882
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess