Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Kenan
dc.contributor.authorÖzer, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666678
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2008-2009 eğitim-öğretim yılı, Burdur il merkezi ve Ağlasun, Bucak, Çavdır, Gölhisar, Tefenni, Yeşilova ilçelerinde öğrenim gören 408 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür.Araştırma verileri ?Kolb Öğrenme Stilleri-III Ölçeği (KÖSE-III)? ve ?Problem Çözme Ölçeği (Heppner ve Peterson, 1982)? ile elde edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri arasında cinsiyete göre anlamlı bir fark olup olmadığı ?Ki kare? testi ile test edilmiştir. Problem çözme becerilerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ?Manova? testi ile ortaya çıkarılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerine göre problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin düzeyi ?Kısmi Korelasyon Katsayısı? kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrenme stillerinin problem çözme becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı ise ?Regresyon? analizi ile belirlenmiştir.Verilerin analizi sonucunda öğrenme stillerinin ve problem çözme becerilerinin öğrencilerin cinsiyetlerine göre değişmediği belirlenmiştir. Öğrenme stili; Değiştirme, Yerleştirme, Ayrıştırma ve Özümseme olan öğrencilerin problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin 0,473 ile -0,216 arasında değiştiği belirlenmiştir. Bu ilişkilerin anlamlı olup olmadığına bakıldığında ise öğrenciler hangi öğrenme stiline sahip olursa olsun kaçıngan-aceleci, planlı yaklaşım-kendine güvenli, planlı yaklaşım-düşünen, kendine güvenli-düşünen problem çözme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin değerlendiren-düşünen, değerlendiren-kaçıngan, değerlendiren-planlı yaklaşım, kendine güvenli-kaçıngan problem çözme becerileri arasında pozitif yönde ve değerlendiren-aceleci problem çözme becerileri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca öğrenme stillerinin düşünen problem çözme becerisinin düşük düzeyde anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Öğrenme stili, problem çözme becerisi.
dc.description.abstractThis research aims to determine the correlation between learning styles and problem solving abilities of seventh grade students. The research is carried out by 7th grade students from the center and Ağlasun, Bucak, Çavdır, Gölhisar, Tefenni, Yeşilova districts of Burdur at 2008-2009 semester.Data of the study was collected by the Kolb?s Learning Style Inventory-III (LSI-III) and Problem Solving Inventory of Heppner and Peterson. It is tested by ?Kay Square? test whether learning styles of the students differ by their sex. Then it is pointed out by ?Manova? test whether problem solving ability of students differ by their sex. After that, the level of correlation between learning styles and problem solving abilities of the students analyzed by ?Pearson Correlation Coefficient?. Finally, it is highlighted by ?Regression? analysis whether learning styles are a meaningful expository of problem solving abilities or not.After analyzation of data it was determined that learning styles and problem solving abilities of the students do not differ by their sex. Correlation between the problem solving abilities of the students who have Diverging, Assimilating, Converging, Accommodating learning styles were stated between 0.473 and -0.216. When it is tested whether these correlations are meaningful or not, a meaningful correlation in positive way between avoiding-impatient, planned approach-self confidant, planned approach-careful, self confidant-careful problem solving abilities was pointed out whatever learning style ability they have. Besides, a meaningful correlation in positive way between evaluative-careful, evaluative-avoiding, evaluative-planned, self confident-avoiding problem solving abilities and in negative way between evaluative-impatient was pointed out. Moreover, it is stated that learning styles are a meaningful expository of careful problem solving ability in a low level.Key Words: Learning Style, Problem Solving Ability.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the correlation between learning styles and problem solving abilities of seventh grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning techniques
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmKolb learning style model
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid362570
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250884
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess