Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Ümit
dc.contributor.authorArslan, Erdinç
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666677
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı kaynaştırma uygulamalarına katılan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir Sosyal Kabul Ölçeği geliştirmektir.Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında, Burdur il merkezindeki tüm ilköğretim okullarının 8. sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile sınırlıdır. Araştırmanın, çalışma evrenini, 2008-2009 öğretim yılında Burdur il merkezindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri, çalışma grubunu ise bu okullar arasından seçkisiz olarak belirlenen 7 ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören toplam 304 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda geliştirilen Sosyal Kabul Ölçeği'nin, çalışma grubunun yeterli olup olmadığını belirlemek amacıyla KMO değeri ve Bartlett's kat sayıları hesaplanmıştır. KMO test sonucunun , 931 olduğu, Bartlett'in test değerin de 4036,265 (p=00) olduğu bulunmuştur. Bu değerlere göre faktör analizine devam edilmesine karar verilmiştir.Ölçeğin yapı geçerliliğini sağlamak amacıyla, ölçek araştırmanın çalışma grubuna uygulanmıştır. Uygulanan ölçeğe analiz yapmak için 15.0 spss programı kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda Sosyal Kabul Ölçeğinin 3 faktörlü bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. Ölçeğin birinci faktörünün altında 16 maddenin olduğu ve faktör yüklerinin ,708 ile ,499 arasında değer aldığı, ikinci faktörünün altında 9 maddenin olduğu ve faktör yüklerinin, ,779 ile ,509 arasında değer aldığı; üçüncü faktörünün altında ise 7 maddenin olduğu ve faktör yüklerinin ,650 ile ,503 arasında değer aldığı bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda ölçeğin kararlı bir yapıya sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonucunda geliştirilen üç faktörlü Sosyal Kabul Ölçeği'nin faktörlerinin, açıkladığı toplam varyans yüzdesinin %46.666 olduğu bulunmuştur. Bu varyansın %20.058'ini birinci faktör, %15,604'ünü ikinci faktör, %10,994'ünü ise üçüncü faktör açıklamaktadır. Ölçeği oluşturan üç faktörden birincisi, ?Sosyal Beceriler?, ikincisi ?Öğrenci Davranışı?, üçüncüsü ise ?Akran Tutumu? olarak tanımlanmıştır.Sosyal kabul ölçeği'nin güvenirlik kat sayısını belirlemek amacıyla iç tutartlılık katsayısı ve Spearman Brown İki Yarı Test korelasyonu hesaplanmıştır. Sosyal kabul ölçeğinin iç tutarlılık katsayısının ,927, Spearman Brown İki Yarı Test korelasyonu ise ,964 olarak bulunmuştur. Elde edilen bu verilere göre, Sosyal Kabul Ölçeğinin güvenilir bir ölçek olduğuna karar verilmiştir.Anahtar sözcükler: Kaynaştırma Eğitimi, Sosyal Kabul, Sosyal Kabul Ölçeği, Özel Gereksinimli Çocuk
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a valid and reliable a scale for determining the social acceptance levels of disabled students who are integrated primary schools.Sample of the study consists of 304, 8. grade primary school students who attended public schools in the second term of 2008-2009 academic year in Burdur city center.In the first draft of the scale, 75 items were convened. The data gathered was analyzed by using SPSS (version 15.0)Before conducting factor analysis, first draft of the scale was send to experts for determining the content validity. According to recommendations of the experts 10 items were removed from the scale. First application of the scale was done with 65 items covered in the scale. After conducting a factor analysis for verifying the construct validity, three factors solution was detected with 32 items.Factor analysis were carried out for 75 items, which were significant, in order to verify the construct validity of the scale and as a consequence of this analysis a scale with three factor and 32 items was selected.To determine the reliability of scale, the internal consistency coefficients have been estimated. Internal consistencies of the total scores were assessed by Cronbach Alpha coefficient estimation, Spearman Brown Split-half reliability and item total correlation techniques. Cronbach Alpha for three factors were found to be .96 respectively.The findings of research reveal that the scale is valid and reliable.Key word: Inclusion, Social Acceptance, Social Acceptence Scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaynaştırma uygulamalarına katılan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeA scale development study of social acceptance levels for disabled students who integrated primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmSocial acceptance
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmBurdur
dc.identifier.yokid366657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263743
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess