Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Kamile
dc.contributor.authorUğur, Cihan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666675
dc.description.abstractBu araştırmada okul yöneticilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları ve bilgisayar kaygılarının, bilgisayar teknolojileri kullanma düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın verileri Burdur ilindeki resmi okullarda görev yapmakta olan 61 müdür ve 65 müdür yardımcısına uygulanan ölçme aracı ile elde edilmiştir. Ölçme aracında kişisel bilgiler formu, ?Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği? (Aşkar ve Umay, 2001), ?Bilgisayar Kaygısı Ölçeği? (Ceyhan ve Namlu, 2000) ve ?Bilgisayar Teknolojileri Kullanım Ölçeği? (Çetin, 2008) kullanılmıştır.Okul yöneticilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları ve bilgisayar kaygılarının, görevlerine göre farklılaşma durumunun incelenmesinde ilişkisiz örneklem t-testi kullanılmıştır. Yine bu konudaki öz-yeterlik algıları ve kaygılarının; mesleki deneyimlerine göre farklılaşma durumu ilişkisiz örneklemler için tek boyutlu varyans analizi (ANOVA) ile sınanmıştır. Okul yöneticilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayar kaygıları, bilgisayar teknolojileri kullanımları ve yöneticilik kıdemleri arasındaki ilişki durumunu incelemek için basit doğrusal korelasyon tekniği kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları ve kaygılarının, bilgisayar teknolojileri kullanma düzeylerine etkisi ise çoklu regresyon tekniği ile saptanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; bilgisayar öz-yeterlik algısının olumlu yönde ve bilgisayar kaygısının olumsuz yönde olmak üzere bilgisayar teknolojileri kullanımı üzerinde oldukça etkili oldukları görülmektedir. Yöneticilerin yöneticilik kıdemleri bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayar kaygıları ve bilgisayar teknolojileri kullanımlarını etkilemektedir. Yöneticilik kıdemleri yüksek olan yöneticilerin daha yüksek bilgisayar öz-yeterlik algısına, daha düşük bilgisayar kaygısına ve daha yüksek bilgisayar teknolojileri kullanma düzeyine sahip oldukları görülmektedir.
dc.description.abstractIn this research the effects of computer self-efficacy and computer anxiety on computer technology using levels of school principals was investigated. The data was obtained from survey instrument that were applied on 61 principals and 65 assistant principals working at the public schools in the province of Burdur. Personal information form, ?Computer Self-efficacy Scale? (Aşkar and Umay, 2001), ?Computer Anxiey Scale? (Ceyhan and Namlu, 2000) and ?Computer Technology Using Scale? (Çetin, 2008) were used in the survey instrument.Independent-samples t-test was used to reveal the differentiation status of school principals? computer self-efficacies and computer anxieties according to positions. Also the differentiation status self-efficacies and anxieties according to professional experiences were analyzed by one-way analysis of variance (ANOVA) for independent samples. Linear correlation method was used to reveal the correlation between school principals? computer self-efficacies, computer anxieties, computer technology using levels and professional experiences. Moreover the effects of school principals? computer self-efficacies and computer anxieties on computer technology using levels were confirmed by linear regression method.According to the research results, computer technology usage is influenced positively by computer self-efficacy and negatively by computer anxiety. Professional experiences of principals have an effect on the computer anxieties and the computer technology usages. Principals that gain more professional experience have higher computer self-efficacy, lower computer anxiety and higher computer technology using level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları ve bilgisayar kaygılarının, bilgisayar teknolojileri kullanma düzeylerine etkisi (Burdur ili örneği)
dc.title.alternativeThe effect of computer self-efficacy and computer anxiety to computer technology using levels of school principals (Case of Burdur province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmComputer technology
dc.subject.ytmVice principal
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmTechnology
dc.identifier.yokid368877
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263697
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess