Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Baltacı, Hülya
dc.contributor.authorFenli, Aslihan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:22Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666674
dc.description.abstractAraştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2008-2009 öğretim yılında öğrenim gören Sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfta öğrenim gören 232 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, Adıgüzel (2006) tarafından geliştirilen ?Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? ile toplanarak öğretmen adaylarının tutumları incelenmiştir. Kişisel bilgi formunda edinilen bilgilere göre de cinsiyet, öğretim türü, yaratıcı drama dersinin teorik ve uygulamalı işlenmesinin öğretmen adaylarının tutumlarında bir fark gösterip göstermediği incelenmiştir. Aynı zamanda ölçek öğretmen adaylarına dönem başı ve dönem sonunda olmak üzere iki kere uygulanmış ve öğretmen adaylarının, yaratıcı drama dersini aldıktan sonra yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarında farklılık olup olmadığı belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenliği adaylarının cinsiyet ve öğretim türüne göre yaratıcı drama dersine yönelik tutumları farklılık göstermemekte iken yaratıcı drama dersini uygulamalı işleyen öğrencilerin, yaratıcı drama dersini teorik alanlara göre tutumları olumlu yönde olmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı drama dersini aldıktan sonraki tutumlarının da daha olumlu olduğu ortaya konmuştur.Anahtar Sözcükler: Yaratıcı drama, sınıf öğretmeni adayı, tutum.
dc.description.abstractThe research has done in the education year 2008-2009 at Mehmet Akif Ersoy University Education Faculty, with the students of forth class of Classroom Teaching who attend the Drama lesson in order to determine that their attidues whether differ or not, according to some variables.The work-group of the research has been formed by the 232 students who study at the final class of Classroom Teaching Department in Mehmet Akif Ersoy University. In the research , by gathering the data through ? Attitude Scale Oriented to Creative Drama Lesson? which is developed by Adıgüzel (2006), the attitude of preservice teachers have been investigated.Also, according to data which are obtained from Personel Data Form, it has been examined that whether the sex, the kind of teaching will differ or not, in the attitude of preservice teachers if the creative drama lesson will teach as theoric or practical.At the same time, the scale has been applied to preservice teachers, twice as the beginning term and at the end of the term, and, it has been determined that if there was distinction at the attitude of preservice teachers that oriented to creative drama lesson after they took the creative drama lesson.In regard to the results of the research, according to the categories of sex and teaching ,for candidates of Classroom Teaching, while the attitudes that oriented to the creative drama lesson, do not differ, the students that teaching the creative drama lesson as applied, those who teaching with respect to theoretical fields , their attitudes has revealed positively.Also, the attitudes of the candidates of Classroom Teacher, has revealed as more affirmative after they took the creative drama lesson.. Keywords: Creative drama, the candidate of Classroom Teacher, attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı drama dersine yönelik tutumları (MAKÜ örneği)
dc.title.alternativeThe attitude of candidates of classroom teaching oriented to creative drama lesson (sample of MAKÜ)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmDrama teaching
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid373068
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263692
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess