İlköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin metinlerle geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Arslan Özer, Derya | |
dc.contributor.author | Ilgin, Havva | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:22Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666671 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, metinlere dayalı etkinlikler uygulanarak, problem çözme becerisinin kazandırılmasının, öğrencilerin problem çözme erişi düzeylerine etkisi saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılında, Denizli iline bağlı bir ilköğretim okulunun 2 ikinci sınıflarında yürütülmüştür. Ön test ? Son test Kontrol Gruplu Deneme Modeli'ne göre yansız atama sonucunda, araştırma grubu 2-A sınıfı deney ve 2-B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Dokuz hafta boyunca haftada dört saat, kontrol grubunda Türkçe dersinde kılavuz öğretmen kitabı izlenirken, deney grubunda metinler problem çözme etkinlikleriyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Problem Çözme Testi? ve ?Problem Çözme Etkinlikleri? kullanılmıştır. Veriler SPSS (Statistical Package Fort The Social Science) ile çözümlenmiş ve istatistiksel işlemlerden ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın bulgularından elde edilen sonuçlarda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin problem çözme ön test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Problem çözme öğretimi sonucunda, deney grubu problem çözmenin ?Problemi tanımak ve onunla uğraşma ihtiyacı duyma, Toplanmış veriler ışığında çeşitli muhtemel çözüm yollarını tespit etme, Kararlaştırılan çözüm yolunu uygulama, Çözüm şekillerini değerlendirme, Kullanılan problem çözme yöntemini değerlendirme, aşamalarında gelişim göstermiştir. Kontrol grubu, kılavuz öğretmen kitabı etkinlikleri sonucunda, problem çözmenin ?Çözüm şekillerini değerlendirme, Kullanılan problem çözme yöntemini değerlendirme? aşamalarında gelişim göstermiştir. Problem çözme öğretimi yapılan grup, problem çözmenin ?Toplanmış veriler ışığında çeşitli muhtemel çözüm yollarını tespit etme, Kararlaştırılan çözüm yolunu uygulama, Çözüm şekillerini değerlendirme, Kullanılan problem çözme yöntemini değerlendirme? aşamalarında kılavuz öğretmen kitabı etkinlikleri uygulanan gruptan daha başarılıdır. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the influence of making students acquire problem solving abilities by applying text-based activities on their level of problem solving. The research was applied to 2 second grade students of a primary school in Denizli in second semester of 2008-2009 academic year. Class of 2-A is determined as the experiment group and class of 2-B is determined as the control group under the Pre Test - Post Test Experiment Model with Control Group. This selection is achieved randomly. On the one hand Turkish lessons were carried out according to guide book of teacher on the control group and on the other hand Turkish lessons were applied to the experiment group by problem solving activities during nine weeks.In this research, ?Problem Solving Test? and ?Activities of Problem Solving? prepared as instruments in order to collect data were used. Data is analyzed by SPSS (Statistical Package Fort The Social Science). Shapiro-Wilk Test, Mann Whitney U Test, Wilcoxon Signed Rank Test are used.The results of this research, there is not a significant difference between the experiment and control group students their results of problem solving pre test. As a result of the education with problem solving, experiment group has improved in terms of the following four steps of problem solving: ?Identifying the problem and needing to deal with problem, Determining the possible solutions in the light of collected data, Applying the solution decided, Analyzing solutions, Evaluating the method used for problem solving? As a result of guide book of teacher education, control group has improved in terms of the following two steps of problem solving: ?Evaluating the kinds of solutions, Evaluating the method used for problem solving? The experiment group is more successful than the control group in terms of the following four steps of problem solving: ?Determining the possible solutions in the light of collected data, Applying the solution decided, Analyzing solutions, Evaluating the method used for problem solving? | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin metinlerle geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | The development of problem solving abilities of second grade students via texts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers guidebooks | |
dc.identifier.yokid | 375168 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263744 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |