dc.contributor.advisor | Sağ, Ramazan | |
dc.contributor.author | Sezer, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:21Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666668 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, hizmetiçi eğitim seminerlerine katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2010 yılında Türkiye'de hizmet içi eğitim seminerlerine katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 248 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, ?Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni Özyeterlik Ölçeği?nin uyumlaştırılmış biçimi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra T-testi ve MANOVA istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin okul yönetim işleri, program okuryazarlığı ve öğretim ve değerlendirme boyutlarında çeşitli mesleki ihtiyaçlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmaya katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları, cinsiyet, öğretmenlikteki deneyim süresi, mesleki konum, birleştirilmiş sınıflarla ilgili hizmetiçi eğitime katılma durumu, atanma nedeni ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmada isteklilik durumu gibi özelliklere göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Bunun yanı sıra birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının, okula dayalı özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına baktığımızda ise, çalışılan okulun bölge düzeyi, bulunulan okulda çalışma süresi, okutulan sınıflar, çalışılan okulun materyal durumu, okulun mali özellikleri ve okulun bulunduğu sosyal çevrenin özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermezken, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinden 3 yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlerin, 1 yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlere göre, okul yönetim işleri boyutunda, program okur-yazarlığı boyutunda ve öğretim-değerlendirme boyutlarında daha fazla mesleki ihtiyaç duydukları yönünde anlamlı bir farklılık göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri, mesleki ihtiyaç, okul yönetimi, program okuryazarlığı, öğretim ve değerlendirme | |
dc.description.abstract | This research was made to determine the professional needs of the teachers that are teaching in multigrade classes. In this research, the descriptive survey model was used and the population was based on multigrade class teachers that attended inservice training seminars in Turkey in 2010. The sample of this research is 248 multigrade class teachers. Data was gathered through the adaptation of ?Multigrade Class Teacher Competency Scale?. To analyze the data frequency; percentage, average and standard deviation were used as well as T-Test and MANOVA statistics technique. The results indicated that multigrade class teachers have different professional needs about school administration business, program literacy, education and evaluation. However, the professional needs of multigrade class teachers involved in the research are not varied according to their gender, experience in teaching, professional position, attending in-service trainings, their reason of appointment and their willingness to teach in multigrade classes. But ,when we consider whether the professional needs of multigrade class teachers differ as to the reasons based on school or not, while they don?t differ much in relation to the regional degree of the school, experience of teaching, the classes taught, materialistic supply, economical state and social environment of the school, they vary significantly in that among the multigrade class teachers, the ones that have taught the same class for 3 years need more professional help about school administration business, program literacy and instructional evaluation than the ones that have taught the same class for 1 year.Key Words: Multigrade class teachers, professional needs, school management, program literacy, education and evaluation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of the professional needs of a class teacher teaching in multigrade classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Combined classes | |
dc.subject.ytm | Professional needs | |
dc.identifier.yokid | 384326 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263742 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |