dc.contributor.advisor | Şaktanlı, Süleyman Cem | |
dc.contributor.author | Özelma, Yaşar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:20Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666665 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Türkiye'de ilköğretim müzik derslerinde çok sesli şarkıların yerini ve önemini saptamak, eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımlarını belirlemek, örneklendirmek ve bu yolla çok sesli eğitim müziği dağarını arttırmak için yapılmıştır.Araştırmada ilköğretim müzik dersi kılavuz kitaplarında çok sesli şarkıların yeri; kullanıldığı sınıf, etkinlik türü ve şarkı niteliği açısından sayısal olarak saptanmış, veriler tablolar ile betimlenmiştir. Çok sesli şarkıların ilköğretim müzik derslerindeki önemini belirlemek amacıyla, Ankara ili Keçiören ve Yenimahalle ilçelerinde görev yapmakta olup örneklemi oluşturan 100 müzik öğretmenine görüşme formu uygulanmış, veriler analiz edilip frekans ve yüzde dağılımları tablolar halinde gösterilmiş, yorumlanmıştır. Ayrıca odak konu bağlamında kullanılan eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ele alınmış ve bu yaklaşımlardan bazılarının uygulaması olarak 5 adet eğitim müziği (Giydiğim Aldır, Makamsal Kanon, Greensleeves, Neşeye Şarkı, Şirin Nar üretilmiş, düzenlenmiş, eşliklendirilmiş ve bunların çok seslendirme analizleri, (Wav) ses dosyaları eklenmiştir.Araştırmada problem ve alt problemlere ilişkin; öğretmen görüşme formu, literatür tarama, kılavuz kitap tarama ile elde edilen sonuçlar ve konuyla ilgili öneriler araştırmanın sonunda sunulmuştur. Buna göre, müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi öğretmen kılavuz kitaplarında çok sesli eğitim müziklerinin kitabın tümü içindeki yerini istenilen düzeyde yeterli bulmadığı, çok sesli eğitim müziklerinin kitabın tümü içindeki yerinin arttırılması gerektiği ve ilköğretim müzik dersinde kullanılan çok sesli eğitim müziklerinin öğrenciye önemli faydalarının olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bu yönleriyle ilköğretim müzik dersi öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının yeni düzenlemelerine fayda sağlamaktadır. | |
dc.description.abstract | This research is made to identify the place and importance of polyphonic songs in music lessons of elementary education in Turkey, to determine the approaches to make polyphonic educational music and increase the repertory of polyphonic educational music in this way.In the research, the place of polyphonic songs in guide books of music lessons of elementary education are determined from the point of the class they are used, type of activity and nature of songs, and the data are described by tables. With the aim of determining the importance of the polyphonic songs in music lessons of elementary education, an interview form is applied to 100 music instructors employed in Ankara province Keçiören and Yenimahalle counties who have formed the sample, the data are analyzed their frequency and percent distributions are demonstrated in tables and interpreted. Furthermore, approaches to make polyphonic educational music used in the context of subject are handled and 5 educational music works (Giydiğim Aldır, Makamsal Kanon, Greensleeves, Neşeye Şarkı, Şirin Nar) are produced, arranged, accompanied as the application of some approaches and polyphonic analyses, (Wav) sound files of these are attached.In the research, results obtained by teacher interview form, literature review, guide book review related to the problems and sub problems and suggestions related to the subject are presented at the end of the research. Accordingly, it is considered that most music teachers don?t find the place of polyphonic educational music in the whole of the elementary education teacher guide books at a sufficient level, that place of polyphonic educational music should be increased in the whole of the book and polyphonic educational music used in elementary education music lesson shall have significant benefit to the student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İlköğretim müzik derslerinde çok sesli şarkıların yeri, önemi ve eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları | |
dc.title.alternative | Place, importance of polyphonic songs in music lesson of elementary education and approaches to making polyphonic educational music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 371584 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263696 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı | |