İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan ikili denetim tekniğinin akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Savaş, Behsat | |
dc.contributor.author | İrevül Hamli, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:20Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666662 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi yaşadığımız yer ünitesi süresince, İkili Denetim tekniğinin akademik başarıya etkisini test etmektir. Bu amaçla ünite boyunca deney grubunda araştırmacı tarafından hazırlanan İkili Denetim tekniğine uygun çalışma kâğıtları ve gerekli materyaller; kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler işe koşulmuştur.Araştırma, 2009?2010 öğretim yılı birinci döneminde Çankırı ili merkez İsmet İnönü İlköğretim Okulu'na devam eden dördüncü sınıf öğrencilerinden 78'inin katılımı ile gerçekleşmiştir.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Eş olasılıkla atanan gruplardan biri kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Araştırmada veriler; başarı testi ve öğrenci görüş alma formu ile toplanmış ve analiz edilmiştir.Deney grubu ile kontrol grubu arasındaki öğrenme düzeyi puanları karşılaştırılmıştır. Ünite sürecinin işleyişine ilişkin görüşler deney grubundan çalışma sonunda yazılı olarak alınmıştır.Çalışma sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen İkili Denetim tekniğine uygun etkinlikler işe koşulmuştur. Bu amaçla hazırlanan çalışma yaprakları 6 haftalık öğretim süreci boyunca kullanılmıştır. Deneysel çalışma sınıf öğretmeni tarafından yapılmış olup; araştırmacı, öğretmene gerekli katkıyı sağlamaya çalışmıştır. Kontrol grubuna hiçbir müdahalede bulunulmamıştır.Araştırmada kullanılan istatistikler şunlardır:1.Aritmetik Ortalama2.Standart Sapma3.Bağımsız t Testi4.Bağımlı t testi5.Kovaryans Analizi (Ancova)Araştırma sonucunda uygulanan son testte, İkili Denetim tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarısı, kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarısından istatistiksel olarak farklılaşmıştır.Anahtar sözcükler: Yapılandırmacı Yaklaşım, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, İkili Denetim Tekniği, Sosyal Bilgiler | |
dc.description.abstract | The main aim of the research is to test the effect of the dual control technique on academic succes, throughout the unit of ?our neighbourhood? in social sciences lesson for students of primary school 4th grade. For this aim, in the experimental group, worksheets and required materials which are prepared by the researcher, suitably for Dual Control Technique; in the control group, the activities in the Teacher?s Book sent by Ministry of Education were used.The research was carried out by the attendance of 78 students of 4th grade in Çankırı İsmet İnönü Primary School in the 1st term of 2009-2010 Academic year.In this research, the model which includes pre-test and post-test control group, was used. The research was carried out on two groups- one is control group, the other is experimental group. One of the groups constituted through equal probability is indicated as the control group.In the research the data was gathered with success tests and students? opinions forms.Points about learning level between the experimental group and control group have been compared. Documental opinions related to the ongoing of the period were received from the experimental group, at the end of the unit, in the written form.During the research, the activities developed by the researcher suitably for the Dual Control Technique, were used. Worksheets prepared for this aim were used throughout 6 weeks education process. Experimental work has been carried out by the related teacher. There hasn?t been any appliance on control group.Here are statistics used in the research:1.Arithmetic Mean2.Standard Deviation3.Independent t Test4.Dependent t Test5.Covariance AnalysisAt the end of the research, students of academic success in experimental group which the dual control technique was appealed have been statistically different from the students of academic success in the control group, in the final test.Key words: Constructivism, Cooperative Learning, Dual Control Technique, Social Studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan ikili denetim tekniğinin akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of dual control technique used in social sciences lesson for fourth (4 th) grade students in primary school. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Dual control technique | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 393898 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288165 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |