Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Ümit
dc.contributor.authorDalğar, Gül
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666660
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okulöncesi öğretmenleri ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 yılı Burdur İl merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, bağımsız anaokullarında ve ilköğretim okulları bünyesindeki anasınıflarında görev yapan 41 okulöncesi öğretmeni ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 241 okulöncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırma verileri Stoiber, Gettinger ve Goetz (1998) tarafından geliştirilen ?My Thinking About Inclusion Scale/MTAI?, araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan ve Cronbach Alpha iç tutarlılık kat sayısı .73 olan ?Kaynaştırma Hakkında Düşüncelerim Ölçeği/KHDÖ? ile toplanmıştır.Araştırmaya katılan okulöncesi öğretmen ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşleri parametrik testler kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin arasında anlamlı bir fark olmamakla birlikte kararsız olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the views of pre-school teachers and student pre-school teachers towards inclusion education.The research study population consists of 41 pre-school education teachers serving at independent kindergartens and pre-school education kindergartens of primary education in the centre of Burdur province during the year 2009-2010 and 241 student pre-school teachers studying at the Department of Pre-school Education Teaching of Elementary Education Divison in Mehmet Akif Ersoy University.The research data were collected through the scale ?My Thinking About Inclusion Scale/ MTAI? developed by Stoiber, Gettinger ve Goetz (1998) and adapted into Turkish by the researcher as ?Kaynaştırma Hakkında Düşüncelerim Ölçeği/KHDÖ?, the Cronbach Alpha internal consistency quotient of which was calculated as .73.The views of the pre-school teachers and student pre-school teachers, attending the research, towards the inclusion education are compared by using parametric tests. At the result of this research, it is found that the views of the pre-school teachers and student teachers, attending the research,towards the inclusion education are undecided and there is not no significant difference between their views.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of the views of pre-school teachers and student pre-school teachers towards the inclusion education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid393618
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288163
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess