Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Ümit
dc.contributor.authorKiliç, Akif Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666659
dc.description.abstractBu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılması konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin değişmesindeki etkililiğini belirlemek amacıyla öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiştir.Çalışma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Isparta İli merkez ilçede bulunan bağımsız anaokulları ve ilköğretim okulları bünyesindeki anasınıflarında görev yapan 86 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem olarak, Isparta ili merkez ilçede çalışan okulöncesi öğretmenleri arasından seçkisiz atama yöntemi ile 60 okulöncesi öğretmeni seçilmiştir. Örneklem grubuna giren öğretmenler yine seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır.Öntest ve Sontest Olarak Stoiber, Gettinger ve Goetz (1998) tarafından geliştirilen ?My Thinking About Inclusion Scale/ MTAI?, Dalğar (2011) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Cronbach Alpha iç tutarlılık kat sayısı .73 olan ?Kaynaştırma Hakkında Düşüncelerim/KHD? ölçeği kullanılmıştır.Araştırmaya katılan deney ve kontrol grubu okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri ilişkili ve ilişkisiz bağımsız örneklemler için t testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu ve görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this reserach , an experimental study having pre-test post test control group was carried out to determine the effectiveness of informing the preschool teachers about the inclusion of disabled students upon changing their opinions towards inclusion education.86 preschool teachers working at the kindergartens and preschool classes of primary schools in Isparta in 2008-2009 educational year form the population of the study. 60 preschool teachers working in Isparta are chosen by random assignment for sample. The teachers of the sample group are also chosen randomly into two groups as the experimental and the control group.The scales of ?My Thinking About Inclusion Scale/ MTAI? ,developed by Stoiber, Gettinger and Goetz (1998), and ?My Thinking About Inclusion Scale/ MTAI?, adapted to Turkish by Dalğar (2011) having .73 of Cronbach Alpha Internal Consistency, were used for pre-test and post test.The opinions of preschool teachers of experimental and control group towards inclusion of disabled students compared by means of t-test for dependent and independent samples. At the end of the research it was found out that preschool teachers having participated the research have positive opinions towards inclusion of disabled students and there is not a meaningful difference among their opinons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi öğretmenlerinin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin değişmesindeki etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of informing the preschool teachers about inclusion of disabled students upon changing their opinions towards inclusion education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmIsparta
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid393568
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288162
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess