Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkaya, Hilmi
dc.contributor.authorTunçay, Melike
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666658
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, jeopark çevresinde yaşayan ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin jeoparka yönelik yaşantı ve tutumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2010?2011 eğitim ve öğretim yılında Muğla ili Yatağan ilçesi jeoparkı çevresinde öğrenim gören toplam 202 7. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır.Araştırmada jeoparklara yönelik Cronbach Alpha katsayısı 0,83 olan ve 60 maddeden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 16.0) paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve One-way ANOVA uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcıların büyük çoğunluğunun jeoparka yönelik yaşantı ve tutumları olumlu yöndedir. Elde edilen bulgular ışığında, ilköğretim öğrencilerinin jeoparklarda daha fazla zaman geçirmeleri önerilebilir.Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, bu alanların korunması gerektiğini, bu alanların jeolojik miras niteliği taşıdığını, bu sebeple hem ülkemiz hem de dünya için önemli bir zenginlik olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler tekrar jeoparka gelmek istediklerini ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate elemantary 7th class students? experiences and attitudes towards the Geoparks in their environment. This is a descriptive research in which the relational survey method was used. In this study 202 7th. grade students who are from the schools around Yatagan town of Muğla province Geoparks has participated.An attitude scale with 60 entries about Jeoparks, which has a Cronbach Alpha coefficient of 0,83, is used in the research. Obtained data is analyzed with SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 16.0) software. T-test and one-way ANOVA test is performed during research.According to findings that gained from researches, experiences and attitudes of most participants are positive towards to Geopark. For findings? results, it may be offered that elemantary school?s students should spend more time in Geoparks.Most of the students declared that this areas must be protected and they are defined as a geologic heritage. Because of this reason they are wealthy resources for both our country and world. The students expressed that they wanted to come to geopark again.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Yatağan jeoparkı projesine yönelik yaşantı ve tutumları
dc.title.alternativeElemantary 7th class students? experiences and attitudes towards the Yatağan geoparks project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeopark
dc.subject.ytmParks
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmGeological structure
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmCultural heritage
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMuğla-Yatağan
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid396247
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288164
dc.description.pages258
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess