Sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemleri (Şırnak ili örneği)
dc.contributor.advisor | Babaoğlan Çelik, Emine | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Faik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:18Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666655 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemlerini ne sıklıkla kullandıklarını ve bu ödül ve ceza yöntemlerinin öğretmenlerin cinsiyetlerine, mesleki deneyimlerine, okuttukları sınıflara, sınıflarının öğrenci sayılarına, çocuk sahibi olmalarına ve görevli oldukları bölgeye göre anlamlı fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmada, 2010 ? 2011 eğitim öğretim yılında Şırnak ilinde görevli 16 merkez ve 20 merkeze bağlı köy ve belde okullarında görevli toplam 222 sınıf öğretmeninden 179'unun görüşleri yer almaktadır. Sınıf disiplinini sağlamada kullanılan ödül ve ceza yöntemlerinin belirlenmesinde beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri sınıf disiplinini sağlamada psikolojik ve sosyal ödülleri ?çoğunlukla?, maddi ödülleri ise ?bazen? kullanmaktadırlar. Ceza yöntemlerinden psikolojik cezaları ?sık sık? kullanmaktadırlar. Sosyal ve fiziksel cezaları ise ?hiçbir zaman? kullanmamaktadırlar. Sınıf disiplininin sağlanmasında kullanılan ödül yöntemleri sınıf öğretmenlerinin mesleki deneyimlerine, sınıf düzeylerine, sınıftaki öğrenci sayısına, çocuk sahibi olup olmamalarına ve çalıştıkları bölgelere göre anlamlı fark göstermemiştir. Ceza yöntemleri ise sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, mesleki deneyimlerine, sınıflarının düzeylerine, çocuk sahibi olup olmamalarına göre anlamlı fark göstermemiştir. Bunların yanında, sınıf öğretmenlerinin kullandıkları psikolojik ve sosyal ödül yöntemleri cinsiyetlerine göre anlamlı fark göstermezken maddi ödül yöntemleri cinsiyetlerine göre anlamlı fark göstermiştir. Psikolojik ve sosyal ceza yöntemleri ise sınıftaki öğrenci sayısına göre anlamlı fark göstermezken fiziksel ceza yöntemleri sınıf mevcuduna göre anlamlı fark göstermiştir. Son olarak, sınıf disiplininin sağlanmasında kullanılan sosyal ve fiziksel ceza yöntemleri sınıf öğretmenlerinin çalıştıkları bölgeye göre anlamlı fark göstermezken psikolojik ceza yöntemleri çalıştıkları bölgeye göre anlamlı fark göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to show how often elementary teachers (first five grades) use reward and punishment methods in providing classroom discipline and to clarify whether these methods shows a significant difference according to some properties of teachers such as sex, job experience, class levels, having child or not, teaching in a village/rural town or city center.In this study, you can find the opinions of 222 elementary teachers (first five grades) teaching in the schools ? 16 schools are placed in the city center and 20 of them are in village or in rural areas ? in Şırnak, Turkey, in 2010 ? 2011 academic year. The whole data in this study is collected by using five likert ? scale which evaluate reward and punishment methods used in providing classroom discipline.According to researches, elementary teachers (first five grades) ?mostly? use physiological and social rewards to provide classroom discipline and they ?sometimes? use material rewards. As a punishment method, they ?often? use pysiological punishment and they ?never? use social and pshysical punishment. Reward methods used in providing classroom discipline do not show a significant difference according to sex and job experience of the teachers; according to class levels and class size; according to their family members ? whether they have a child or not -. Punishment methods also do not show a significant difference according to sex, job experience, class levels and family members ? whether they have a child or not -. Besides these, physiological and social rewards do not show a significant difference according to sex, but material reward methods do. Physiological and social punishment methods do not show a significant difference according to class size, but physical punishment methods do. Finally, social and physical punishment methods used in providing classroom discipline by elementary teachers (first five grades) do not show a significant difference according to the area they teach in, but physiological punishment methods do. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin disiplini sağlamada kullandıkları ödül ve ceza yöntemleri (Şırnak ili örneği) | |
dc.title.alternative | Reward and punishment methods used by elementary teachers (first five grades) in providing classroom discipline | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | Reward | |
dc.subject.ytm | Rewarding | |
dc.subject.ytm | Problems of the students | |
dc.subject.ytm | Psychological effect | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Punishment | |
dc.subject.ytm | Şırnak | |
dc.identifier.yokid | 404826 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286740 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |