Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Feti
dc.contributor.authorÇelen, Gülnaz
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:17Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666651
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, altıncı sınıf İngilizce öğretim programının hedefler, içerik, eğitim durumları ve sınama boyutlarına ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini alarak programın her bir boyutunu değerlendirmektir. Araştırma, betimsel nitelikte olup, tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2009 ? 2010 eğitim öğretim yılında Burdur merkez ve merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 650 altıncı sınıf öğrencisi ve bu okullarda görev yapmakta olan 60 İngilizce öğretmeni ile yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen görüşlerini almak amacıyla hazırlanmış, Cronbach Alpha katsayıları 0.90, 0.93, 0.95, 0.95 ve 0.93 olan 5 alt ölçekten oluşan bir ölçek ve öğrenci görüşlerini almak amacıyla hazırlanmış, Cronbach Alpha katsayısı 0.87 olan bir ölçek olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde olarak t-testi, tek yönlü anova testi ve Post Hoc Tukey testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyet, mesleki deneyim, hizmet içi eğitim etkinliklerine katılım ve katılım sayısı, İngilizce konuşulan bir ülkede bulunma durumu ve bu ülkelerde bulunma sayısı değişkenlerine göre öğretmenlerin programın her bir boyutu üzerine görüşlerinin benzer doğrultuda, olumlu olduğu anlaşılmıştır. Yine, İngiliz Dili ve Edebiyatı programı ve diğer programlardan mezun olan öğretmenlerin İngilizce Öğretmenliği programından mezun öğretmenlere göre programın özel hedeflerine daha olumlu görüş bildirmişlerdir.Öğrencilerin programın eğitim durumlarına ilişkin görüşleri dikkate alındığında, erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha olumlu görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Anne baba eğitim, İngilizce bilme düzeyleri ve anne baba yardımı arttıkça öğrenci görüşlerinin olumsuzlaşma eğilimi taşıdığı görülmüştür. Son olarak, İngilizce dersindeki akademik başarıları yüksek öğrencilerin daha az olumlu görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: İlköğretim İngilizce Öğretim Programı, Yabancı Dil Öğretimi, Erken Yaşta Dil Öğretimi, Program Geliştirme, İngilizce Öğretimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate each dimension of the English syllabus via taking students? and teachers? opinions about objectives, content, educational environment and evaluation dimensions of the syllabus. The research has been carried out with 650 sixth-grade students studying in the primary schools of Central Burdur and its central towns and with 60 English teachers working in these schools in 2009-2010 Educational Year.In this study, two different kinds of scale have been used. The first scale, composed of 5 sub-scales whose Cronbach Alpha coefficients are 0.90, 0.93, 0.95, 0.95 and 0.93, has been prepared to gather the teachers? opinions and the latter, which has a Cronbach Alpha coeficient of 0.87, has been prepared to take students? opinions. In the analysis of the obtained data, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) sofware has been used and t-test, one-way ANOVA test and Post Hoc Tukey test have been performed.According to the findings gathered in the reseach, it is understood that the teachers? opinions about each dimension of the syllabus regarding the variables, such as gender, professional experience, whether they participate in any in-service trainings of English teaching and the number of their attendance to such trainings, whether they have been to a country where English is spoken and, if so, the number of their being in such countries are in a similar, positive direction. Besides, considering the teachers who graduated from the Department of English Teacher, ones who graduated from the Department of English Language and Litearture and the other departments stated more positive opinions about the objectives of the syllabus.Regarding the students? opinions about the educational environment of the syllabus, boys stated more positive opinions than girls. It is seen that as the parents? educational status, their English level and their help for the students increase, students get a tendency to state negative opinions. Finally, the students who have a high academic success in English lesson stated less positive opinions.Key words: Primary School English Syllabus, Foreign Language Teaching, Teaching a Language in Earlier Ages, Program Development, English Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim altıncı sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the sixth- grade English syllabus in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid407837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286747
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess