Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Behsat
dc.contributor.authorIşlak, Okay
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:17Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666648
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilköğretim okulu 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Hep Birlikte? ünitesi süresince, Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli, Bilgisayar Tabanlı Sosyal Bilgiler Öğretim Materyalinin Etkililiğini test etmektir. Bu amaçla ünite boyunca deney grubunda araştırmacı tarafından hazırlanan Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli, Bilgisayar Tabanlı Sosyal Bilgiler Öğretim Materyali; kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara gönderilen öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler işe koşulmuştur.Araştırma, 2009?2010 öğretim yılı ikinci döneminde Manisa ili Demirci ilçesi Fatih İlköğretim Okulu'na devam eden dördüncü sınıf öğrencilerinden 20'sinin katılımı ile gerçekleşmiştir.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Eş olasılıkla atanan gruplardan biri kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Araştırmada veriler; başarı testi ile toplanmış ve analiz edilmiştir.Deney grubu ile kontrol grubu arasındaki öğrenme düzeyi puanları karşılaştırılmıştır.Çalışma sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen öğretim materyali işe koşulmuştur. Bu amaçla hazırlanan bilgisayar programı 4 haftalık öğretim süreci boyunca kullanılmıştır. Deneysel çalışma araştırmacı tarafından bilgisayar laboratuarında gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubuna hiçbir müdahale olmamıştır.Araştırmada kullanılan istatistikler şunlardır:1.Aritmetik Ortalama2.Standart Sapma3.Karışık Desenler için Varyans AnaliziAraştırma sonucunda; öğretim materyalinin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to test the effectiveness of constuctivist approach and computer- based social sciences teaching material during the ?All Together? Chapter in elementary fourth grade Social Sciences lesson. For this purpose, Constructivist Approach and Computer-Based Social Sciences Teaching Material which had been prepared by the researcher was applied to the experimental group; the activities in the Teacher Guide Book, sent to schools by the Ministry of Education, were applied to the control group during the chapters.The research was conducted with 20 students who were fourth grade students at Fatih Elementary School in Demirci, a distinct of Manisa, during 2009-2010 academic year spring semester.The pre test-post test control group model was used in the research. The experiment was conducted upon two groups, the experimental group and the control group. One of the randomly assigned groups was selected as the control group.The data was gathered by success tests and was analyzed. In the analysis the differences in learning levels between experimental and control groups were calculated.The teaching material prepared by the researcher was applied during the study. The computer program which had been prepared for this purpose was used during 4 weeks of teaching. The experimental study was conducted in computer laboratories by the researcher. No intervention was made to the control group.The statistics used in the study are as follows:1.Arithmetic Mean2.Standard Deviation3.Analysis of Variance for Mixed DesignsAs the result of the study it was found that the change in success points of students in the experimental and control groups were significantly different.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşım temelli, bilgisayar tabanlı sosyal bilgiler öğretim materyalinin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of constructivist approach and computer-based social studies teaching material
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid413883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302842
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess