Çizgi ile ilgili temel konuların öğretiminde oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerin öğrenme erişisine etkisi
dc.contributor.advisor | Tuna, Serdar | |
dc.contributor.author | Türksever, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:17Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666647 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Görsel Sanatlar dersinde geleneksel yönteme alternatif olarak oyunla öğretim yöntemini uygulamanın, öğrenme erişisine etki edip etmediğini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırma; 2010-2011 eğitim-öğretim yılı, Burdur ili Kemer ilçesi Kemer İlköğretim Okulu, ikinci kademedeki 6. sınıf öğrencileri ile sınırlıdır.Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu desene göre çalışılmış olup; veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen; ?Oyunlaştırılmış Yaratıcı Etkinlik?, ?Başarı Testi? ve ?Oyunlaştırılmış Yaratıcı Etkinlik İle Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği? kullanılmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, bilgisayar ortamına geçirilmiş ve ?SPSS 15.0 for Windows? paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öntest puanları, iki grubun da eş özelliklere sahip olduğunu göstermiştir. Oyunla öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık çıkmamıştır, ancak oyunla öğretimin öğrencilerin başarı düzeylerini önemli derecede yükselttiği ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This investigation is conducted to find out if using the method of teaching with drama as an alternative to the traditional method in Visual Arts lesson contribute to learning.The study is bounded by 2010-2011 education year, Burdur province Kemer town Kemer Elementary School 6th grade students.The study was in accordance with pre test- post test design with control group, and ?dramatized creative activity?, ?achievement test? and ?student qestionnaire relation to learning via dramatized creative activity? which was desiged by the researcher were utilized as data collection tools.The data obtained from the data collection tools were transfered to computer environment and were evaluated in the packaged software known as ?SPSS 15.0 for Windows?. According to the consequences from the research, pre test points prove that two group have the same characteristics. There is not a meaningful statistical difference between the experimental group applied the method of the teaching with drama and control group applied traditional method, but it is revealed for the teaching with drama to increase importantly the achievement levels of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çizgi ile ilgili temel konuların öğretiminde oyunlaştırılmış yaratıcı etkinliklerin öğrenme erişisine etkisi | |
dc.title.alternative | The contribution of dramatized creative activities to students gaining the basic issues about the line | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Line | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.identifier.yokid | 417745 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 302840 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |