Sınıf öğretmenlerinin sınıflarında sergiledikleri davranışlar ve kullandıkları sınıf yönetim modelleri
dc.contributor.advisor | Karaer, Nihat | |
dc.contributor.author | Yildirim, Cemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:50:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:50:15Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666640 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, sınıflarında sergiledikleri davranışlar ile kullandıkları sınıf yönetim modellerini belirlemektir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Burdur İline bağlı Gölhisar, Çavdır, Tefenni ve Altınyayla ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 195 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışları Anketi?, ve ?Sınıf Öğretmenlerinin Kullandıkları Sınıf Yönetim Modelleri Görüşme Formu? ile toplanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin sınıflarında sergiledikleri davranışlara ilişkin görüşlerinden elde edilen bulgular değerlendirilirken, SPSS for Windows 17.0 programı kullanılmıştır. Çalışmanın, sınıf öğretmenlerinin kullandıkları sınıf yönetim modellerine ilişkin görüşlerinin belirlenmeye çalışıldığı bölümünde, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin sergiledikleri otokratik davranışların cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterdiği; demokratik davranışların ise yaş ve mesleki kıdem değişkenine göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.Araştırmada, öğretmenlerin yarısından fazlasının önlemsel, tamamına yakınının ise gelişimsel modele uygun davranışları sergiledikleri; yine yarısından fazlasının tepkisel modele uygun davranışları sergiledikleri; tepkisel modele uygun davranışları azaltmaları koşuluyla, bütünsel modele uygun bir sınıf yönetimi gerçekleştirebilecekleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Araştırma sonrasında, öğretmenlerin sınıflarında sergiledikleri davranışlar ve kullandıkları sınıf yönetimi modellerinin eğitim sürecinin etkililiği bakımından önemli olduğunu ortaya koyacak farklı araştırmalar yapılması ve sınıf yönetimi becerilerinin geliştirilmesi açısından, mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin, deneyim süresi daha fazla olan öğretmenleri gözlemlemeleri önerilmiştir.Anahtar Sözcükler: Sınıf Öğretmenleri, Davranış Biçimleri, Sınıf Yönetim Modelleri. | |
dc.description.abstract | This study aims at determining the behaviors of class teachers as well as class management models that they deplore. Having been figured in scanning model, this study was performed on 195 class teachers working in primary schools of the districts Gölhisar, Çavdır, Tefenni and Altınyayla of the province Burdur in 2010-2011 education year.Research data was gathered using ?Personal Information Form?, ?Survey for Teachers? Class Management Mentalities? and ?Interview Form for Class Management Models Used by Class Teachers.? While the findings obtained from the opinions of teachers pertaining to their class behaviors were evaluated, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 software was used for statistical analyses. Qualitative research method was used in the section where the opinions of class teachers about class management models were tried to be determined. Data was analyzed by means of content analysis method.In this study, it was found out that autocratic behaviors demonstrated by teachers in the class vary according to gender variable while democratic behaviors vary according to age and professional ranking variable.In this study, it has been concluded that more than half of teachers demonstrate behaviors as per precautionary model while almost all of them demonstrate behaviors as per developmental model; it has been also concluded that more than half of them demonstrate behaviors as per reactional model and that they can achieve a class management as per integral model on condition of reducing the behaviors as per reactional model.As a result of the study, it has been suggested that further studies should be conducted in order to indicate the importance of behaviors and class management models of teachers in respect of the efficiency of education process and that new teachers observe more experienced teachers in order that they can develop their class management skills.Keywords: Class Teachers, Behavior Models, Class Management Models. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin sınıflarında sergiledikleri davranışlar ve kullandıkları sınıf yönetim modelleri | |
dc.title.alternative | Class management models and behaviors demonstrated by class teachers in classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.identifier.yokid | 422673 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322256 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |