Show simple item record

dc.contributor.advisorSezen, Hatice
dc.contributor.authorÖzdemir, Yunus Utkan
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:14Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:14Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666635
dc.description.abstractAraştırma ?Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Pedallarına İlişkin Bilgi Düzeyleri İle Pedal Kullanma Becerilerine Ait Algılarının Değerlendirilmesi? ne yönelik bir çalışmadır. Araştırmada amaçlanan, müzik öğretmeni adaylarının piyano eserlerinde pedal kullanma bilgi düzeyleri ve kendilerine ait beceri algılarını belirlemektir. Bu kapsamda bilgi düzeyi ve beceri algıları bağımlı değişkenleri; katılımcı öğrencinin mezun olduğu lise türü, piyano dersindeki genel başarı durumu, öğrenim gördüğü sınıfı ve üniversitesi ise bağımsız değişkenleri oluşturmaktadır.Bilgi beceri düzeylerini belirlemek için Gazi, Gaziosmanpaşa, Mehmet Akif Ersoy ve Dokuz Eylül Üniversitelerine bağlı Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Öğretmenliği Bölümlerinde eğitim gören birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerine anket uygulaması yapılmıştır. Sağ pedal için bilgi düzeyi, sol ve orta pedallara göre farklılaşmaktadır. Ayrıca anket çalışması yapılan diğer üç üniversiteye göre Gaziosmanpaşa üniversitesi öğrencilerinin bilgi ve becerilerine ait algı düzeyleri de anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThis research is a study that concerns `?the evulation of music teacher candidates? perception of the pedal using skills and their knowledge level related to piano pedals??. The main objective of the study is to determine music teacher canditates? knowledge level of using pedals in piano pieces and perception of their own skills. In this context; while the knowledge level and skill perception compose the dependent variables; the type of high school from which the participant graduated, his overall performance at piano lessons, the class and the university he attends, generate the independent variables.In order to determine the knowledge and skill levels, the first and fourth grade students who attend in music education departments in Gazi, Gaziosmanpaşa, Mehmet Akif Ersoy, and Dokuz Eylül Universities, were taken poll. The knowledge level for the right pedal differentiates from the middle and the left pedals. Additionally, considering the poll taken in these four universites, Gaziosmanpaşa University Students? perception levels of knowledge and skill are significantly different from the other three.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının piyano pedallarına ilişkin bilgi düzeyleri ile pedal kullanma becerilerine ait algılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evulation of music teacher candidates perception of the pedal using skills and their knowledge level related to piano pedals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPedal
dc.identifier.yokid428215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322253
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess